پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال که در اقدامی غیرحرفه‌ای تیم را رها کرد و رفت، با وجود عمل کردن باشگاه به تعهداتش، حاضر به بازگشت نشد تا نشان دهد دنبال هدف دیگری است!

خبرگزاری مهر: آندره استراماچونی روز هجدهم آبان درحالی تهران را ترک کرد که هیچ یک از مسئولان باشگاه در جریان این اقدام غیرحرفه ای نبودند. هر چند او حق داشت که پیش از این مطالباتش را از باشگاه استقلال دریافت کند اما اقدام غیرحرفه ای او بازی با احساسات هوادارانی بود که چند هفته ای از صدرنشینی تیم شان لذت برده بودند.
این سرمربی ایتالیایی که در هفته های ابتدایی حضورش نتوانسته بود نتایج خوبی با استقلال بگیرد، با کسب چندین برد متوالی توانست تیمش را پس از سالها به بالای جدول برساند. البته این برای اولین بار نبود که یک سرمربی استقلال را از انتهای جدول به رده های بالا می رساند.
قبل از این علیرضا منصوریان هم در اولین سال حضورش روی نیمکت استقلال توانست آبی پوشان را از رده های پایین جدول به رده دوم برساند و در پایان فصل شانزدهم عنوان نایب قهرمانی را با این تیم کسب کند. با این حال در شروع فصل بعد او نتوانست تیمش را به جایگاه خوبی برساند و برکنار شد.
وینفرد شفر سرمربی آلمانی استقلال هم که پس از برکناری منصوریان هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت موفق شد این تیم را از انتهای جدول به رده هایی بالایی برساند و در پایان فصل عنوان سومی لیگ را به نام آبی پوشان ثبت کند. با این حال در لیگ هجدهم این سرمربی آلمانی نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در هفته های پایانی جای خود را به فرهاد مجیدی داد تا وی پنج هفته پایانی استقلال را هدایت کند.
در لیگ نوزدهم اندره استراماچونی هدایت آبی پوشان را برعهده گرفت و هر چند در ابتدای فصل جایگاه خوبی با این تیم نداشت اما رفته رفته در جدول بالا آمد و بالاخره صدرنشین رقابت ها شد. با این حال اقدام غیرحرفه ای او این صدرنشینی را تحت تاثیر قرار داد و بدتر از آن رفتارهایی بود که پس از واریز پول داشت.
مرور اتفاقی که برای علیرضا منصوریان و وینفرد شفر رخ داد نشان می دهد که هیچ تضمینی برای موفقیت استراماچونی در ادامه کار وجود نداشت و این احتمال را باید مطرح کرد که او در برگشت با استقلال به نتایج قابل قبولی نمی رسید و به سرنوشت منصوریان و شفر گرفتار می شد.
جدا از مسائل فنی باید به رفتارهای غیرحرفه ای و بعضا توهین آمیز این مربی ایتالیایی اشاره کرد که قصد دارد از احساسات هواداران و محبوبیتی که بین آنها کسب کرده سوء استفاده کند و باشگاه بزرگ استقلال را در عرصه بین المللی تحقیر کند.
استراماچونی با پست هایی که می گذارد و ایمیل هایی که می زند مسئولان باشگاه استقلال را به بازی گرفته و هر بار بهانه ای برای نیامدن به ایران می تراشد. او می داند در بازگشت به استقلال احتمالا نمی تواند نتایج گذشته را تکرار کند برای همین نمی خواهد همین محبوبیت و اعتبار به دست آورده را از دست بدهد تا از کنارش تیم جدیدی پیدا کند.
استراماچونی که به نظر می رسد با مشاوره هایی که برخی نزدیکان به استقلال به او می دهند قصد دارد با احساسات هواداران موج سواری کند و هر شرطی را که می خواهد برای مسئولان باشگاه بگذارد و این باشگاه ۷۵ ساله را تحقیر کند.
این مرد ایتالیایی که مطالباتش را از استقلال گرفته حرف های روزهای ابتدایی اش را فراموش کرده و با وجود اینکه پولش را گرفته اما با اولین پرواز به ایران برنگشت. او حالا می خواهد با چهره یک فرد برنده از استقلال جدا شود تا همچنان به بازارگرمی اش برای تیم های دیگر ادامه دهد و مشتری جذب کند!
در تاریخ فوتبال ایران کدام مربی دو وزارتخانه و یک باشگاه را معطوف خودش کرده تا مشکلاتش را حل کند و بعد از آن هم حاضر به بازگشت نشود و هر روز داستان جدید درست کند. مسئولان وزارت ورزش، وزارت امور خارجه و باشگاه استقلال تمام تلاششان را کردند تا به احترام خواست مردم و هواداران و برخی مسائل بین المللی این مربی را برگرداند. اما ظاهرا استراماچونی تصمیمش را گرفته و نمی خواهد برگردد و فقط قصد موج سواری دارد.
مسئولان باشگاه استقلال باید برای خدشه ای که این سرمربی ایتالیایی به اعتبار و آبروی باشگاه استقلال زده و بیش از دو هفته هواداران را به بازی گرفته و مدام وعده دروغ داده است، اطلاعیه ای صادر و طی آن تاکید کنند که دیگر نیاز به این سرمربی بدعهد و غیرحرفه ای ندارند و با یک مربی دیگر کارشان را ادامه خواهند داد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group