پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و اجرای طرح پویش بدون قیمت نخریم شهروندان استان از خریدن کالاهای بدون قیمت خودداری کنند.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی بعدازظهر شنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مؤثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، رعایت نصب برچسب قیمت مشخص توسط فروشندگان است.

وی تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی و اجرای پویش‌های بی‌قیمت نخریم در استان بوشهر از سوی شهروندان انتظارمی رود همکاری لازم در راستای راه‌اندازی پویش مبارزه با عدم نصب برچسب قیمت بر روی کالا در سطح بازار صورت بگیرد.

حسینی با اشاره به اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا از سوی فروشندگان تخلف محسوب می‌شود عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از تخلفات برخی فروشندگان عدم خرید از آنان است که این امر با اجرای پویش بدون قیمت نخریم از سوی مردم استان بوشهر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار در قوانین متعدد ازجمله ماده شش قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و غیره در خصوص درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ نامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل‌رؤیت باشد " الزام کرده است.

حسینی اظهار داشت: در سایه همراهی مردم در به نتیجه رسیدن این پویش اجتماعی انتظار داریم اگر مردم به جای خرید از مغازه‌هایی که قیمت کالا را درج نمی‌کنند، از سایر فروشگاه‌های قانونمند که در قیمت، شفافیت را لحاظ می‌کنند، اجناس موردنیاز خود را تهیه کنند، قطعاً متخلفین نیز درصدد پایبندی به قانون برمی‌آیند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله عدم درج قیمت کالا و غیره با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان تماس حاصل کنند./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group