جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همزمان با دور اول تایید صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی استان بوشهر برخی از کاندیداها انصراف دادند.

به گزارش دیارجنوب، شنیده ها حاکی از آن است که در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم؛ حجت الاسلام نادر گنجی، فرشید ممتحن قلاتی، منصور میگلی و حامد کریم زاده، در حوزه دشتستان؛ پیران رزمجو و در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه؛ احمد علویان، طالب ابراهیمی و محمد حسین صباغ زاده از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف داده اند و عده ای هم بدلیل نداشتن شرایط لازم و ترس از عدم احراز و تائید صلاحیت خود در هیات نظارت؛ درصدد کناره گیری از انتخابات می باشند.
شنیده می شود، حمایت گسترده ای از فرهنگیان شهرستان دشتی و تنگستان از غلامحسین کرمی صورت گرفته است و گفته می شود دلیل عمده آن نیز به خاطر تدریس کرمی در دانشگاه های تربیت معلم، فرهنگیان، خلیج فارس، پیام نور و… بوده است و با اجماعی که از سوی دانشجویان وی و فرهنگیان صورت گرفته است، شاهد حمایت قاطعانه فرهنگیان از وی در انتخابات پیش رو هستیم.
شنیده ها حکایت از آن دارد که چند نفر از کاندیداهای شهرستان دشتستان اعلام نموده اند که علت حضورمان در انتخابات گرفتن وام بوده است و اگر وامی دریافت نکردیم به نفع کاندیدای شاخصی کناره گیری خواهیم کرد تا بتوانیم مبلغی را از وی دریافت کنیم.
شنیده می شود اسکندر بهروزی کاندیدای مورد حمایت مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم که اصالتا اهل روستای آبطویل می باشد با برگزاری جلسات مکرری در حوزه بخش مرکزی شهرستان بوشهر و با اجماعی که از سوی اهالی صورت گرفته است آراء این بخش را یکدست از آن خود نموده است و اهالی این بخش نیز اظهار کرده اند دیگر اجازه نخواهیم داد آراء مردم به صندوق فرد خاص و خودخوانده ای ریخته شود.
بر اساس گپ و گفت هایی که در محافل مردمی حوزه جنوب استان مطرح می باشد، تا کنون چندین نفر که دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه ثبت نام کرده اند که سه نفر از آنان به نام های دکترموسی احمدی، دکترسکینه الماسی و دکترعسکر جلالیان وارد بهارستان شده اند و در حال حاضر با توجه به بیانه گام دوم انقلاب و حمایت از جوانان، مردم علاقمند هستند یک جوان انقلابی و ولایی به نام دکتر محمد کارگر وارد بهارستان شود تا پازل دکترهای بهارستان نشین حوزه جنوب استان تکمیل شود.
شنیده می شود، حجت الاسلام هدایت الله مجیدی کاندیدای حوزه بوشهر، گناوه و دیلم در حوزه تهران بزرگ در انتخابات میان دوره ای خبرگان رهبری ثبت نام نموده است.
شنیده ها حکایت از آن دارد که درحزب موتلفه شهرستان دشتستان در هفته های گذشته با علی آذربان کاندیدای مورد حمایت مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی دشتستان و همچنین غلامرضا مختاری نشست پرسش و پاسخی را جهت برگزیدن گزینه نهایی برگزار کرده است.
شنیده ها حکایت از آن دارد که حزب موتلفه اسلامی استان و جامعه متحد جوانان اسلامی استان نشست مشترکی را با اسکندر بهروزی از چهر های انقلابی، ولایی و جهادی و همچنین کاندیدای مورد حمایت مجمع پیروان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی داشته است.
شنیده ها حکایت از آن دارد که در حوزه دشتستان برخی از افراد لقب امیر کبیر و سردار سازندگی را به یکی از کاندیداها منتصب کرده اند که باعث اعتراض برخی از چهره های این شهرستان شده است.
شنیده می شود، عده ای از اصلاح طلبان در محافل خود اظهار کرده اند که بدلیل انشقاق زیاد در اردوگاه اصولگرایان بر سر حمایت از فرد خاصی که پدر خوانده نامیده می شود و احساس تکلیف اکثر نیروهای این جریان، ما که برنامه برای عرض اندام نداریم، قطعا با حمایت از یک کاندیدا بدون دردسر و هزینه لازم پیروز میدان خواهیم بود.
شنیده های محافل سیاسی و فضای مجازی حکایت از آن دارد که در پی اعلام ۹۸ درصدی تائید صلاحیت ها در استان بوشهر، بر خلاف رویه معمول با ترفندی سیاسی بجای اینکه عده ای در هیات اجرایی عدم احراز صلاحیت شوند این موضوع به هیات نظارت منتقل شده است که با این رویه در نهایت بار دیگر شورای نگهبان مقابل مردم و کاندیداها قرار گرفته و هیات اجرایی دولت نیز مقصر در رد و یا عدم احراز صلاحیت ها شناخته نمی شود./چغادک نیوز

استان بوشهر

Template Design:Dima Group