پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه امروزه کمتر شاهد مرگ در اثر بیماری‌هایی چون مالاریا و بیماری‌های تنفسی هستیم اما ۴۲ درصد مرگ‌های استان بوشهر را بیماری‌های قلبی عروقی تشکیل می‌دهد.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان در آیین تجلیل از بهورزان شهرستان گناوه افزود: آموزش‌های اولیه‌ای که بهورزان به مردم می‌دهند نقش بسیار مهم و کلیدی در افزایش آگاهی آن‌ها نسبت به بیماری‌ها و تغییر سبک زندگی مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان طلایه داران سلامت باید سبک زندگی سلامت محور را به مردم آموزش دهیم تصریح کرد: بهورزان به‌ عنوان کسانی که در سطوح اولیه خدمت‌رسانی به مردم هستند با ارائه آموزش‌های مناسب و با بیانی ساده و شیوا می‌توانند تا حد خیلی زیادی در آگاهی جمعیت تحت پوشش خود نقش داشته باشند.

این مسئول با اشاره به افزایش رفتارهای پرخطر در جامعه بیان داشت: لازم است بهورزان آگاهی جمعیت تحت پوشش خود را در خصوص بیماری‌هایی مانند ایدز و راه‌های پیشگیری از آن بالا ببرند.

خواجه‌ئیان ضمن تقدیر از زحمات بهورزان شهرستان گناوه اظهار کرد: بهورزان با وجود محرومیت‌هایی که در سطح روستاها وجود دارد با تمام توان در جبهه سلامت برای آموزش و آگاهی مردم می‌کوشند./ایسنا

انتهای پیام

استان بوشهر

Template Design:Dima Group