سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: دو هزار و 300 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید عالیشهر احداث می‌شود.

علی مقاتلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در راستای دستور رئیس جمهور مبنی بر احداث 400 هزار واحد مسکن برای اقشار نیازمند کشور، سهم شهرهای جدید 200 هزار واحد تعیین شده است که سهم شهر جدید عالیشهر دوهزار و 300 واحد است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با اشاره به انعقاد قرارداد 160 واحد از این واحد‌های مسکونی، بیان داشت: پس از تهیه نقشه‌های اجرایی و اخذ پروانه ساختمانی واحدهای مسکونی، نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام و در یک دوره زمانی حداکثر دو ساله احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام هزار واحد در راستای طرح ملی تولید مسکن از طریق سامانه https://tem.mrud.ir از 26 آذرماه به مدت سه روز برای متقاضیان واجد شرایط شهرهای بوشهر و شهر جدید عالیشهر امکان‌پذیر است.

مقاتلی با بیان اینکه برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست، عنوان کرد: هر واحد به صورت ۱۰۰ متری و مشاع است و در کوتاه‌ترین زمان با مصالح مرغوب و باکیفیت احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: متقاضیان از نخستین ساعت اعلام آغاز ثبت‌نام برای این طرح می‌توانند با مراجعه به سامانه نسبت به بارگذاری مدارک موردنیاز اقدام کنند و در صورت وجود نقص در پرونده از سوی سامانه مربوطه به متقاضی اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر ابراز کرد: طرح اقدام ملی مسکن برای خانه‌دار کردن افرادی است که تاکنون نتوانسته‌اند منزل مناسبی برای خود تامین کنند و هدف این طرح نیز افزایش تولید مسکن و تامین نیاز جامعه با این محوریت است که بتواند در بلند مدت تغییری در بازار مسکن کل کشور ایجاد کند.

وی با اعلام اینکه طرح اقدام ملی مسکن شامل همه اقشار عمومی فاقدمسکن می‌شود، گفت: این طرح شامل متقاضیان و افراد تحت تکفلی است که فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشند و از سال 1384 به بعد و از بدو پیروزی انقلاب از هیچ یک از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند.

مقاتلی بیان کرد: بعد از پالایش ثبت‌نام‌کنندگان، واجدین شرایط باید در بانک مسکن حداقل 10 درصد قیمت تمام‌شده واحد مسکونی را سپرده‌گذاری کرده و 15 درصد زمینی که سهم آن واحد مسکونی است به‌صورت نقدی واریز کنند.

وی یادآور شد: مسکن مهر شهر جدید عالیشهر با پنج هزار واحد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group