جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: امسال تاکنون ۱۷ تن و ۸۷۴ کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شده است که پارسال در این مدت ۱۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم کشف شده بود.

به گزارش دیارجنوب، ارسطو ترکمان منش در یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: از این میزان کشفیات ۱۱ تن و ۶۰۰ کیلوگرم در محدوده مسیر دریایی کشف شده است.
ارسطو ترکمان‌منش افزود: اداره کل اطلاعات، پلیس مبارزه با مواد مخدر، دریابانی، سپاه امام صادق (ع)، نیروی دریایی سپاه و گمرکات استان بوشهر از کاشفان این میزان مواد مخدر در این استان هستند.
وی بیان کرد: در این مدت ۳۲ باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم و ۲هزار و ۳۷۲ نفر مرتبط با جرائم مواد مخدر دستگیر شدند این درحالی است که سال گذشته در این مدت ۳۷ باند مواد مخدر متلاشی و ۲هزار و ۴۶۴ نفر دستگیر شده بودند .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌های مهم و اولویت‌دارشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این استان است که در راستای پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.
ترکمان‌منش اظهارکرد: دستگاه‌های فرهنگی و پیشگیری عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که اعتبارات استانی دریافت می‌کنند امسال اعتبار آنها در این بخش ۲ برابر شده به‌گونه‌ای که برای دانشگاه خلیج فارس، علوم پزشکی، آموزش و پرورش، بهزیستی، امور زندانها و اقدامات تربیتی و کتابخانه‌های عمومی استان تاکنون ۱۴ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: در گذشته ادارات کل استان سهم مناطق و شهرستان‌ها را کمتر می‌دیدند که درخواست می‌شود به تناسب جمعیت زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری در کانون‌های خانواده مراکز آموزشی، محیط کاری، محلات شهری و روستایی توسط ادارات کل پرداخت شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: همچنین اعتبار لازم برای جمع‌آوری و پاک‌سازی معتادان متجاهر تامین و پاکسازی انجام شده و در زمان حاضر معتاد متجاهری به دلیل نداشتن پول از خدمات ترک اعتیاد محروم نیست و زیر پوشش و حمایت قرار می‌گیرد.
ترکمان‌منش افزود: همه افراد بی‌بضاعتی که عضوی از خانواده آنها آسیب دیده مواد مخدر است با حمایت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی استان برای آنها کمک هزینه درمان پرداخت می‌شود.
در این آئین از یک جانباز در عرصه مبازره با مواد مخدر در استان که در فرودین امسال مورد اصابت گلوله مستقیم قاچاقچیان قرار گرفت تقدیر شد./ایرنا
در استان بوشهر ۱۳۵جانباز و ۲۰ شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group