سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

استاندار بوشهر گفت: براساس اعلام هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از امروز و شدت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری این استان در شرایط اضطراری قرار دارد.

عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست اضطراری مدیریت بحران استان بوشهر افزود: براساس اعلام سازمان هواشناسی این سامانه در شمال استان گلستان و در جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: براین اساس همه مرخصی‌ها و ماموریت‌های مدیران استان بوشهر در هفته جاری لغو می‌شود.

گراوند اضافه کرد: همچنین باهدف پیشگیری از وقوع هر حادثه‌ای تا پیش از ظهر امروز فرمانداران که شهرستان‌های آنها تحت تاثیر این سامانه قرار دارد، نسبت به تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین راهداری و حمل و نقل در کنار پلیس راه نسبت به کنترل و بازگشایی راه‌ها اقدام و مسیرهایی که احتمال آبگرفتگی دارد، بسته شود.

استاندار بوشهر گفت: در مناطقی که جاده‌های کوهستانی سابقه ریزش دارد کنترل شود.

وی، بر ضرورت آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و سالن‌ها و اماکن سربسته و مردم در این استان تاکید کرد.

گراوند اظهارداشت: همه شهرداران بویژه در مناطق آبگیر استان پای کار باشند و با توجه به اینکه احتمال وقوع بارش‌های شدید و تگرگ است کشاورزان اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

وی گفت: همچنین دریابانی از دریاروی شناورها جلوگیری کند.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس نقشه های هواشناسی بارش‌های به نسبت شدیدی از امروز تا روز چهارشنبه مناطق مختلف این استان بویژه مناطق جنوبی، شمالی و مرکز استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شکوهی افزود: براساس پیش بینی‌ها بارش‌ها تجمعی و شدت بارندگی روی دریا زیاد است.

وی گفت: انتظار می‌رود در مناطق جنوبی تا ۹۰ میلیمتر و مناطق شمالی و مرکزی استان بوشهر بین ۷۰ تا ۸۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

شکوهی اضافه کرد: تا اوایل روز چهارشنبه شدت بارندگی از شمال به مرکز کاهش می‌یابد اما همچنان در جنوب استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآورشد: ماهیت این سامانه رگبار، رعد و برق و تگرگ است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group