چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت : با آماده سازی دستگاه‌های کارنده، دانه روغنی کلزا در سطح هزار و 400 هکتار کشت آبی و 450 هکتار کشت دیم در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، بوشهر، گناوه و دیلم انجام شده است.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک و مهم در سطح کشور است که تاکید ویژه‌ای نسبت به کشت آن صورت گرفته است، کشت کلزا در تناوب با گندم باعث حاصلخیزی و افزایش تولید گندم خواهد شد و همچنین باعث کاهش وابستگی در واردات روغن خوراکی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در سال زراعی99-98 با برنامه ریزی صورت گرفته و با آماده سازی دستگاه‌های کارنده، دانه روغنی کلزا در سطح هزار و 400 هکتار کشت آبی و 450 هکتار کشت دیم در شهرستان‌های دشتستان، دشتی، بوشهر، گناوه و دیلم انجام شده است، این در حالیکه در سال زراعی گذشته 400 هکتار کلزا کشت شد.

عمرانی اظهار داشت: در سال زراعی جاری بیش از 70 درصد تعهد سطوح آبی کشت شده است و ارقام کشت شده کلزا در استان عمدتاً حدود 65 درصد رقم دلگان و حدود 35درصد رقم هایولا 50 بوده است.

وی افزود: بر اساس توصیه کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی برای کشت کلزا در شرایط دیم، نیاز به حداقل 250 میلی متر بارندگی با پراکنش مناسب است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group