سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از بارش شدید باران در سطح استان بوشهر طی روزهای آینده خبر داد و گفت: افزایش ارتفاع موج دریا و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان بوشهر شاهد شروع بارش‌ها از یکشنبه و تشدید بارش‌ها طی روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با فعالیت سامانه شاهد بارش سنگین باران، گاهی رگبار شدید باران، رعد و برق ، وزش باد بسیار شدید و گاهی طوفان با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج به یش از سه متر، بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهیم بود.
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: منطقه اثر این سامانه در سطح استان و خلیج فارس به‌ویژه مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس و نیمه جنوبی استان یعنی دیر، کنگان، عسلویه، منطقه ویژه پارس جنوبی، جم و دشتی و بخش‌هایی از دشتستان، بوشهر و تنگستان است.
وی از پیش‌بینی آبگرفتگی شدید معابر عمومی و اختلال در ترددهای شهری خبر داد و اضافه کرد: با فعالیت این سامانه سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن سیلاب در مناطق جنوبی و دشت‌های استان دور از انتظار نیست.
مساعدی بیان کرد: وزش طوفان و افزایش ارتفاع موج دریا به بیش از سه متر، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در محورهای جنوبی و همچنین محورهای مواصلاتی استان قابل پیش‌بینی است./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group