سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس دادگستری شهرستان دشتی از راه اندازی شعبه سازش در دادگستری این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، محمدرضا بازهوایی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح شعبه سازش در دادگستری دشتی، اظهار داشت: در راستای اهداف عالیه قوه قضاییه و تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر افتتاح شعبه سازش در محل دادگستری‌ها به‌منظور حل‌وفصل و سازش بین طرفین دعوا شعبه سازش در دادگستری شهرستان دشتی راه‌اندازی شده است.
رئیس دادگستری شهرستان دشتی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف به اهداف اصلی خود که همانا سازش و اصلاح ذات‌البین است برسد این‌ کار باعث می‌شود هم ورودی پرونده‌ها به محاکم کمتر شود و هم اینکه رضایت عمومی مردم جلب می‌شود.
وی ادامه داد: در دادگاه‌ها همواره یک طرف ذی‌حق و یک طرف بی‌حق است و تراضی طرفین محقق نمی‌شود اما در شوراهای حل اختلاف این امید وجود دارد که با سازش طرفین و صدور گزارش اصلاحی این امر مهم محقق یابد.
بازهوایی گفت: سیاست کلان قوه قضائیه حبس‌زدایی و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم و حرکت به سوی سازش و صلح طرفین دعاوی است که این امر می‌تواند جایگاه قوه قضائیه را بین مردم و افکار عمومی متعالی‌تر کند.
رئیس دادگستری شهرستان دشتی عنوان کرد: ما با افتتاح شعبه سازش در دادگستری مردم را در رفع اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی یاری دهند تا این شعبه بتواند در کنار قضات دادگستری در سازش پرونده‌ها موفق باشد و این کار منتج به نتایج مهمی شود.
وی تصریح کرد: به‌زودی قانون جدید شوراهای حل اختلاف جهت تصویب به مجلس تقدیم می‌شود و امید است که در قانون جدید نارسایی‌ها و مشکلات قانون قدیم مرتفع شود و شوراهای حل اختلاف از شیوع رسیدگی به سازش سوق داده شوند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group