پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

پیمایش منطقه کوهستانی لرده ،توسط باشگاه کوهنوردی تاپ برازجان انجام گرفت.

به گزارش دیارجنوب، طبق برنامه ی زمان بندی شده نیمه دوم سال جاری و بمناسبت روز جهانی کوهستان باشگاه تاپ برازجان پیمایش منطقه کوهستانی لَردِه مربوط به ارتفاعات کوههای گیسکان دشتستان را در دستور کار خود قرار داده و بامدادپنجشنبه بیست و یکم آذرماه 98 ساعت شش و سی دقیقه به استعداد چهارده نفر با یک دستگاه مینی بوس از درب بیمارستان هفده شهریور برازجان از طریق جاده خاکی کارخانه آرد الزهرا بسمت کوهپایه های شرقی شهر حرکت کردند.

kohpeymaee larde tap 1
همنوردان پس از پشت سر گذاشتن آب انبار طاقی و قدیمی مسیر که در بین افراد بومی به آب انبار مشهدی غلام ( میش غلومی ) معروف می باشد و نرسیده به کوهستان از مینی بوس پیاده شده و بعد از آماده شدن و بستن کوله پشتی ها و توضیحات لازم و مشخص نمودن مسئولیت های افراد از طرف سرپرست اجرای برنامه ، ساعت هفت بامداد صعود و پیمایش خود را آغاز نمودند .
آغازین لحظات حرکت، طبیعت زیبا که به برکت رحمت الهی لباس سبز پوشیده بود خوش آمدگوی بچه ها بود. مسیر انتخابی راهنمای برنامه جهت پیمایش و رسیدن به منطقه لَرده راه آسِنگ بود که با گذشتن از درّه ی ژَرف تَنگِ چِمِک آغاز گردید . گام های استوار همراه با اندیشه تفکر به طبیعت زیبا و رمز و راز آفرینش، انسان را برای رسیدن به کمال و معرفت به خود شناسی وا می داشت . در حین صعود رضایت همنوردان از توضیحات نکات مهم کوهنوردی جهت صعود آسان و بی خطر از سوی پیشکسوتان مشهود بود .
ساعت هشت و سی دقیقه بامداد در جوار آب انبارهای جُفتی آسِنگ که از نوع روباز و استوانه ای شکل که بدنه و دیواره آنها از سنگ و ساروج ساخته گردیده است به استراحت و صرف صبحانه پرداخته شد. گروه در ادامه پیمایش ساعت 11 قبل از ظهر به منطقه مورد نظر لَردِه قدم گذاشتند.

kohpeymaee larde tap 1
به جهت آگاهی همنوردان، از سوی شگرالله جوکار راهنمای گروه در مورد دلاوری های مردان و زنان لَردِه و جنگ آنها با استعمار پیر انگلستان و شکست آنها و بخصوص زنان لّرده که تفنگ بدست با استعمار جنگیدند که مورد پسند اعضا بویژه بانوان همراه واقع شد.
پس از استراحت و خوردن ناهار و عکاسی از منطقه به دستور سرپرست ساعت چهارده زمان برگشت و فرود قرار گرفت. دوستان خوش ذوق از فرصت بدست آمده حین برگشت ، به بازخوانی سروده هایی از مولانا ، حافظ و سعدی و دیگر عرفا پرداختند و همچنین صحبت هایی در اهمیت محیط زیست و پیشنهادات لازم جهت حفظ آن از طرف دوستان همنورد داده شد و با همیاری آنها مسیر از زباله های موجود پاکسازی شد.
در نهایت ساعت 17 و سی دقیقه تمامی شرکت کننده ها با صحت وسلامتی و رضایت کامل از برنامه در کنار مینی بوس که منتظر برگشت ما ایستاده بود رسیدند و در وقت معیّن به شهر برازجان مراجعت نمودند.
اعضای شرکت کننده در برنامه:
احمد ریاستی- سرپرست اجرای برنامه و عکاس، شهین بازیار- سرقدم، شگرالله جوکار- راهنما، سعید بوستانی -مسئول قسمت فنی، رامین علوی- عقب دار، مجید احمد زاده- امدادگر، احمد شریفی، محمد زارعی، محمد دهقانی، مسعود ضیغم پور، اعظم شبانکاره، روح الله علوی، غلامحسین نگهبان، زلیخا رضایی
گزارش: احمد شریفی

kohpeymaee larde tap 1kohpeymaee larde tap 1kohpeymaee larde tap 1kohpeymaee larde tap 1kohpeymaee larde tap 1kohpeymaee larde tap 1

kohpeymaee larde tap 1

عکاس: احمد ریاستی

استان بوشهر

Template Design:Dima Group