پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه جنوب گسترده است، گفت: 45 مدرسه در شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در حال ساخت است که تحول بزرگی در آموزش و پرورش جنوب ایجاد می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، سکینه الماسی امروز در نشست با مدیران مدارس و شورای معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: دغدغه زیادی در زمینه آموزش و پرورش داریم و در این مدت به این نتیجه رسیده‌ایم که مشکل اصلی حوزه جنوب استان، مشکل آموزش و پرورش است و تمرکز خود را بر این موضوع مهم گذاشته‌ایم.
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: اضافه کرد: 43 درصد درآمد کشور از حوزه جنوب استان تأمین می‌شود و هر زمان کمکی به مردم و منطقه می‌شد احساس می‌کردم که انگار به مردم صدقه می‌دهند زیرا بیان می‌شد که نفت در حوزه انتخابیه جنوب هزینه می‌کند و هیچ اعتباری به این منطقه نمی‌دادند.
نماینده شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق قانونی در استان به حوزه جنوب داده نمی‌شد و بر اساس پیگیری‌ها از سال 96 اعتبارات این حوزه را افزایش دادیم و از پکیج عمرانی مبلغ 60 میلیارد ریال به آموزش و پرورش اختصاص داده شد زیرا این آموزش و پرورش درآمدی ندارد و نیازمند اعتبارات دولتی است.
الماسی تصریح کرد: برای تقویت و آموزش فرهنگیان پیگیری‌هایی انجام شده و دانشگاه فرهنگیان بررسی کرده تا دوره‌های بازآموزی را بین فرهنگیان جنوب استان آغاز کند که امیدواریم این طرح به زودی اجرایی شود.
نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه جنوب گسترده است، گفت: 45 مدرسه در شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در حال ساخت است که تحول بزرگی در آموزش و پرورش جنوب ایجاد می‌شود.
رکود در پروژه های آموزشی
وی در ارتباطی تلفنی با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مدیرکل نوسازی استان بوشهر از رکود در پروژه‌های آموزشی منطقه ابراز ناخرسندی کرد و افزود: دارالقرآن بردخون با وجود وعده داده شده، به بهره‌برداری نرسید و مدارس درحال ساخت نیز پیشرفت مناسبی نداشته است.
الماسی ابراز داشت: موافق هستیم که اعتباراتی از محل ارزش افزوده و حق آلایندگی به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند زیرا نظام تعلیم و تربیت زیربنای توسعه و پیشرفت در کشور است.
وی ضمن موافقت با تأمین وسیله و امکانات برگزاری اردوی مدیران مدارس، عنوان کرد: همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نسبت به رفع مشکلات و خواسته‌های مدارس و ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه آموزش و پرورش اقدام شود.
در ادامه مدیران مدارس ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود، خواستار حمایت بیشتر از مدارس شدند و ابراز داشتند: استعدادها و ابتکارات زیادی در بین دانش آموزان وجود دارد اما به دلیل کمبود اعتبارات، قادر نیستیم از همه فعالیت‌ها پشتیبانی کنیم.
نگاه دانش آموزان منطقه بردخون به دست مسؤولان است
ظهیر محمودی در نشست با نماینده شهرستان‌های دیّر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: احداث دو مدرسه در بردخون و شهنیاء آغاز شده اما به دلیل عدم اعتبار کافی پیشرفت خوبی ندارد و راکد است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون افزود: دارالقرآن بردخون با مشارکت خیرین پیشرفت 90 درصدی دارد اما به دلیل عدم حمایت مالی، این پروژه تعطیل شده و با وجود وعده‌های مسؤولان، به بهره‌برداری نرسیده است که تأخیر در تکمیل آن مناسب نیست.
وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در مناطق کوچک ضعیف است، اضافه کرد: سرانه مدارس واریز نشده و مدارس اعتبار و درآمد خاصی ندارند و اعتبارات داخلی نیز ضعیف است که انتظار حمایت بیشتر از تعلیم و تربیت منطقه می‌رود.
محمودی ادامه داد: دو پروژه از محل صرفه‌جویی در اعتبارات داخلی آغاز شده که شامل بازسازی و نوسازی کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار و احداث دو کلاس درس در دبستان روستای سجادیه است که امیدواریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه نگاه دانش آموزان منطقه بردخون به دست مسؤولان است، ابراز داشت: مکاتباتی داشته‌ایم اما پاسخ مثبتی نگرفته‌ایم و انتظار حمایت بیشتری داریم.
مدارس بردخون بیشتر دیده شوند
وی تصریح کرد: دست ما خالی است و شرمنده مدیران مدارس هستیم و فشار زیادی را تحمل می‌کنیم اما توقع داریم مدارس ما بیشتر دیده شوند و با حمایت بیشتر از مدارس شور و نشاط را به مراکز آموزشی هدیه دهیم زیرا استعداد و پتانسیل زیادی در منطقه وجود دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه 70 درصد ساعات اداری در مدارس حضور داریم و خطاب به نماینده مجلس گفت: نگاه بلند خود را به آموزش و پرورش ادامه دهید و برای تجهیز و حمایت از مدارس ما را یاری کنید.
محمودی ابراز داشت: نماینده مجلس در زمان آغاز پروژه‌ها حضور داشته و دو بار در جلسات آموزش و پرورش منطقه شرکت کرده و نماینده‌ای بوده که در بین مدارس حاضر شده و به آموزش و پرورش کمک کرده و نگاه عمیقی به نظام تعلیم و تربیت داشته است.
معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش بردخون نیز گفت: مسابقات و برنامه‌های فرهنگی هنری و ورزشی در مدارس منطقه برگزار می‌شود اما دست ما بسته است و اعتباری برای حمایت از این فعالیت‌ها نداریم و با وجود استعداد فراوان، نمی‌توانیم از آنان حمایت کافی داشته باشیم.
حیدر مغدانی افزود: سال گذشته یکی از ورزشکاران بردخونی در رشته دومیدانی، توانست مقام اوّل کشور را کسب کند و این مقام موجب قهرمانی تیم استان در کشور شد که نشان‌دهنده استعداد سرشار دانش آموزان منطقه است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group