پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

دوره مربیگری پیشگیری اولیه از اعتیاد به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در شهرستان لامرد برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، این دوره با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی توسط معاونت اجتماعی سپاه و با مشارکت و همکاری اداره بهزیستی شهرستان لامرد برگزار شد.

dore morabigari lamard 1

کارشناس مسائل اجتماعی و مدرس پیشگیری از اعتیاد در گفتگو با خبرنگار دیارجنوب، خانواده را نخستین نهاد اجتماعی دانسته و اظهار داشت: خانواده نخستین جایگاه و عاملی است که بر روند رفتار آدمی تاثیر می گذارد آنچه بیشتر مورد توجه ماست تاثیر منفی نواقص و کمبود های خانوادگی بر فرد است که تحت شرایط خاصی وی را در معرض نامتعادل شدن قرار می دهد.

عبدالحسین شبانی نژاد اضافه کرد: تاثیرات اعتیاد بر خانواده مهم ارزیابی کردند و اظهار داشتند:وجود یک فرد معتاد در خانواده زندگی همه افراد خانواده به نحوی صدمه می بینند زیرا آنها برای ادمه حیات مجبورند که تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند تا بتوانند با اثرات ویرانگر اعتیاد کنار بیایند به همین دلیل این روش به مرور زمان باعث می شود تا زندگی خود آنها نیز به فلاکت و بدبختی کشیده شود.

وی نقش مذهب و فرهنگ را زمینه بخش سلامت روان جامعه دانسته و خاطر نشان کرد: وجود اعتقادات مذهبی و فرهنگ اخلاق مدار در جامعه نقش بسزایی در سلامت رفتارهای انسان و روابط افراد ایفا می کند، داشتن فرهنگ اخلاقی صحیح بزرگترین مانع کجروی ها بوده و برعکس وجود فرهنگ مبتذل و غیر اخلاقی حتی در صورت وجود شرایط ایده ال مالی، عامل مهم و مخربی در هدایت شخص به گمراهی خواهد بود.

عبدالحسین شبانی نژاد در خصوص نقش پیشگیری اولیه از اعتیاد در جوانان شهرستان بیان داشت :از جمله ابزارهای پیشگیری از اعتیاد در جوانان شناخت آنها نسبت به اثرات و پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر است که آنها را به دام خود کشانده وحیات و زندگی آنها را نابود می کند پس ضروری است که آموزش لازم در این خصوص از طریق دستگاههای آموزشی و فرهنگی به جوانان ارائه شود.

dore morabigari lamard 1 dore morabigari lamard 1 dore morabigari lamard 1

dore morabigari lamard 5

استان بوشهر

Template Design:Dima Group