پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

شهردار برازجان از تغییر چهره‌ی مسیر ورودی برازجان از اهرم خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، در حوزه‌های عمرانی و گردشگری همواره اولین نکته‌ای که ذهن هر شهروندی را به خود جلب می‌کند، زیبایی مسیر ورودی به شهرهاست چرا که این مسیرها را باید به نوعی دروازه‌ی ورودی شهر به شمار آورد. زیباسازی و تسهیل دسترسی به یک شهر موجب می‌شود نه تنها نگاه گردشگران به آن شهر تغییر کند بلکه کسانی که بنا به ضرورت شغلی بصورت روزانه ملزم به تردد روزانه در چنین مسیرهایی هستند نیز در مواجهه با جلوه‌های بصری مطلوب‌تر، احساس رضایت بیشتری داشته باشند. در همین راستا شهرداری برازجان تلاش می‌کند طرح‌های مربوط به بهسازی و زیباسازی راههای ورودی به شهر را به تدریج در دستور کار خود قرار داده، در جهت زیباسازی و ارتقاء کیفیت دیداری و عمرانی شهر زیبای برازجان گام بردارد.

voroodi borazjan shahrdari 1


طرح ادامه‌ی بلوار شریعتی و احداث خروجی پنجم برازجان، احداث فضای سبز و تفریحی حاشیه‌ی بلوار ورودی برازجان از محور بوشهر موسوم به پارک مشاهیر، بهسازی پارک آزادی و... که پیش از این به اجرا رسیده یا در حال اجراست را می‌توان نمونه‌هایی از این دست اقدامات برشمرد.
در کنار دیگر اقدامات و در پروژه‌ای جدید، شهرداری برازجان طرح زیباسازی ورودی شهر از محور اهرم را نیز در دستور کار قرار داده که بخشی از این طرح طی روزهای اخیر وارد فاز عملیاتی گردیده و با سرعت در حال اجراست.
شهرداری برازجان در این طرح تلاش می‌کند با کاشت درختان نخل و نیز درختچه‌های تزئینی در حاشیه‌ی دو طرف بلوار ورودی شهر به تغییر سیما و منظر این مسیر اقدام نماید.

voroodi borazjan shahrdari 1
شهردار برازجان در این خصوص اظهار داشت: از آنجا که ضرورت ایجاد تغییر در جلوه‌های بصری و زیرساخت این مسیر از مدتها پیش احساس می‌شد تلاش می‌کنیم تغییرات مورد نیاز را در چند مرحله به انجام برسانیم تا کمکی به ساماندهی این بخش از شهر عزیزمان برازجان شده باشد.
محمدحسن محمدی معتقد است کاشت درخت نخل که سمبل منطقه‌ی ما و یکی از مهمترین موهبت‌های الهی جهت تامین روزی مردمان پرتلاش خطه‌ی جنوب است در این مسیر سبب می‌شود از یک‌سو فضای سبز سازگار و منطبق با شرایط اقلیمی منطقه را داشته باشیم و از دیگر سو این فضای سبز می‌تواند معرف فرهنگی شهر و شهرستان زیبای ما به عنوان بزرگترین منبع تولید خرمای کشور باشد.
مهندس محمدی افزود: در ادامه‌ی مسیر ورودی به شهر برازجان، احداث فضای سبز حاشیه‌ی رودخانه‌ی فصلی آردو نیز در حال انجام است و این بخش از طرح که در امتداد جاده‌ی سلامت و بلوار ۵۰متری قرار دارد و به انتهای خیابان خضر ختم می‌شود نیز با همت همکاران حوزه‌های عمرانی و اجرایی شهرداری برازجان با سرعت مطلوبی در حال اجراست.

شهردار برازجان درخصوص ابعاد اجرایی این پروژه گفت: این فضای سبز که در مسیر پیاده‌رو حاشیه‌ی دره‌ی آردو در حال احداث است در سطحی به مساحت ۷۰۰۰ مترمربع اجرا می‌شود.
محمدحسن محمدی خاطرنشان کرد: اصلاح میدان کشاورز نیز بخش دیگری از پروسه‌ی بهسازی ورودی برازجان از محور اهرم است که در سطحی به وسعت ۳۶۵ مترمربع در حال پیاده‌سازی است و امید می‌رود با اصلاح این میدان شاهد تغییرات مطلوبی در کیفیت بصری این نقطه به عنوان یکی از مسیرهای مهم ورودی به شهر برازجان باشیم.

voroodi borazjan shahrdari 1

voroodi borazjan shahrdari 1voroodi borazjan shahrdari 1voroodi borazjan shahrdari 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group