جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات مهم حوزه های هنری انقلاب اسلامی در کل کشور، حفظ، اشاعه و ثبت و ضبط خاطرات حماسه سازان عرصه دفاع مقدس است.

به گزارش دیارجنوب، امید پارسایی‌فر صبح امروز در عصر خاطره حماسه "عملیات مروارید"، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی ستاد و مرکز تخصصی برگزاری شب‌های خاطره در کل کشور است بر این اساس در استان بوشهر عصر خاطره با موضوع حماسه "عملیات مروارید" برگزار کردیم.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این راستا یک تفاهم‌نامه ملی با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شده است که براساس آن حوزه هنری انقلاب اسلامی در کل کشور وظیفه ثبت و ضبط حماسه‌سازان نیروی دریایی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران را دارد.
وی ادامه داد: پایگاه دریایی بوشهر به دلیل حماسه‌ها و نقش‌آفرینی‌های متعدد قابلیت تبدیل به قطب فرهنگی نیروی دریایی ارتش را دارد.
پارسایی‌فر عنوان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر آمادگی خود را جهت ساخت فیلم مستند، موسیقی و فیلم بلند داستانی با مشارکت پایگاه نیروی دریایی اعلام می‌کند.
وی با اشاره به تعداد آثار هنری منتشر شده در رابطه با شهدای نیروی دریایی، گفت: در حوزه هنری انقلاب اسلامی در سپاه، بسیج، نیروی دریایی و زمینی آثار متعددی منتشر شده است و در حوزه هنری انقلاب اسلامی دو کتاب با در رابطه با عملیات مروارید و تکاوران گردان یکم چاپ و منتشر شده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: در حوزه ملی، حوزه هنری انقلاب اسلامی تا به امروز حداقل ۲۰ جلد کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات فرماندهان و تکاورها در عملیات‌های دریایی را منتشر کرده است و آثار به‌عنوان کتاب‌های مرجع و قابل اعتماد در محافل دانشگاهی و حوزه دفاع‌مقدس مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به حضور ۳۵ پژوهش‌گر دفاع‌مقدس در سطح کشور، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه هنری استان بوشهر میزبان ۳۵ نفر از پژوهش‌گران دفاع‌مقدس است که همه آن‌ها مامور به برگزاری ۱۰ شب خاطره و تحقیق در رابطه با شهدای نیروی دریایی هستند و آثار متنوعی را منتشر کنند.
پارسایی‌فر اضافه کرد: در این راستا در این سه روز میزبانی با مشارکت مستقیم نیروی دریایی ارتش، پژوهش‌گران از موزه دریانوردی و خانه تاریخی رئیسعلی دلواری بازدید کرده و با ظرفیت‌های شناورهای موجود در پایگاه دریایی آشنا شدند.
وی یادآور شد: همچنین یک مسابقه کتاب‌خوانی برگزار و از برگزیدگان در این مراسم تقدیر خواهد شد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group