سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

استاندار بوشهرگفت: این استان در حوزه دانش بنیان طرح‎هایی قابل توجهی دارد که انتظار داریم توسط بنیاد برکت حمایت لازم از این بخش صورت گیرد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند روز پنج‌شنبه در نشست با مدیرعامل بنیاد برکت احسان (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) افزود: در ارتباط با طرح‌های حوزه دریا و شیلات شهرک زیست فناورانه دریایی دلوار برای تولید انواع محصولات از جمله جلبک دریایی و قهوه‌ای ایجاد شده که این مهم در راستای تولید گیاهان دارویی و درمانی اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: این طرح اکنون در مرحله مطالعاتی است و از ظرفیت لازم برای حمایت توسط بنیاد برکت برخوردار است.
گراوند ادامه داد: یک شهرک شیلاتی در شمال استان بوشهر در حال احداث است که بنیاد برکت می‌تواند در ایجاد زیرساخت‌های این شهرک از جمله برق‌رسانی همکاری کند.

گراوند همچنین با تاکید بر ساخت سدهای کوچک در استان گفت: در بارندگی هفته گذشته ۹۴ میلمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شد که بخش عمده‌ای از این روان آبها راهی دریا شده است.
وی افزود: با اجری سدهای کوچک بخش عمده‌ای از این آب‌ها را می‌توان استحصال و در بخش‌های مختلف مورد نیاز از جمله شرب و کشاورزی استفاده کرد.
گراوند اظهار کرد: اجرا طرح اجتماع محور یکی از طرح‌های مهم بنیاد برکت است که در این ارتباط با بهره جستن از ظرفیت مناطق به ویژه نقاط محروم زمینه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی فراهم می‌شود.
استاندار بوشهرگفت: اجرای موفق این طرح در برخی نقاط استان بوشهر مشاهده شده که این مهم نشان از فعال شدن واحد تولیدی و اشتغال‌زایی مناطق دارد.

گراوند یادآورشد: استان بوشهر در اجرای طرح اجتماع محور به واسطه ظرفیت‌های فراوانی که دارد می‌تواند به عنوان الگو به دیگر نقاط کشور معرفی شود.
وی گفت: استان بوشهر از ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف از جمله ساحلی و دریایی برخوردار است که این مهم زمینه اجرای طرح‌های مختلف تولیدی و اشتغال‌زایی را فراهم کرده است.
گراوند افزود: اکنون بنیاد برکت ۱۰۰ هزار طرح اجتماع محور اشتغال‌زایی در کشور در دست اجرا دارد که تا سال آینده ۳۰۰ هزار شغل ایجاد می‌شود.
وی گفت: این مهم نشان از نقش ممتاز بنیاد برکت در عرصه اشتغال و اقتصاد مردم است که این نقش آفرینی ارزشمند با هدف رونق کسب و کار همچنان تداوم داشته باشد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group