پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت گوجه فرنگی از دیروز به شدت روند کاهشی داشته و امروز قیمت گوجه درجه یک سر مزرعه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار ریال و گوجه‎های درجه ۲ نیز ۲۰ تا ۲۵ هزار ریال خرید و فروش می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، محمد تقی منوچهری روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان بوشهر افزود: قرار شده تعرفه‌ای برای صادرات گوجه فرنگی گذاشته شود که این خبر نیز می‎تواند در کاهش بیش از پیش قیمت گوجه تاثیرگذار باشد.

gojeh farangi
وی بیان کرد: سطح زیرکشت استان بوشهر ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده که سطح واقعی از این میزان اندکی کمتر است.
منوچهری افزود: پیش بینی تولید گوجه نیز ۵۶۵ هزار تن بوده که با خسارت تگرگ در شهرستان دیر این حجم از پیش بینی را کم کرده است.
وی ادامه داد: سطح کشت پاییزه گوجه نیز یکهزار و ۲۵۰ هکتار است که حدود ۷۵ هزار آن در مناطق بوشکان، ارم و جم برداشت شده است.
منوچهری گفت: کل برداشت گوجه فرنگی پاییزه تا روز گذشته نیز حدود ۹۳ هزار تن بوده و همچنین برداشت در دشت‌های استان نیز آغاز شده است.
وی افزود: پیش بینی شده تا پایان آذر ماه ۱۴۰ تن گوجه از مزارع برداشت شود و یک سطح ۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری در هرمزگان و یک سطح قابل توجه نیز از جنوب استان فارس به چرخه برداشت آمده که این مهم به کاهش قیمت گوجه در بازار کمک کرده است.
منوچهری گفت: یکهزار و ۴۲۲ هکتار نیز در شهرستان‌‎های دیر، کنگان و دشتی به علت تگرگ خسارت ۷۰ تا ۸۰ درصدی دیدند که برآورد این خسارت ۴۳۷ میلیارد ریال است.
وی عنوان کرد: از مجموع هکتارهای خسارت دیده نیز تنها ۱۶ هکتار پوشش بیمه‎ای داشته است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group