سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر روز پنجشنبه هفته جاری با ورود سامانه جدید بارشی تا ظهر روز شنبه هفته آینده احتمال باران‌های رگباری همراه با باد شدید و تگرگ در این استان وجود دارد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز چهارشنبه افزود: در این ارتباط نسبت به آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان بوشهر، افزایش تلاطم دریا، احتمال بارش تگرگ و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده می‎شود.
وی بیان کرد: به سبب وزش باد شدید و تلاطم موقتی دریا دریانوردان باید از ترددهای دریایی (بویژه شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری) اجتناب کنند.
مساعدی گفت: همچنین به سبب بارش‌های رگباری و احتمال تگرگ نیاز است اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی اندیشیده شود.
وی بیان کرد: همچنین باید از صعود به کوه‌ها به سبب احتمال برخورد صاعقه خودداری شود.
مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، روی دریا و سواحل استان همراه با وزش باد، در ساعت‌هایی از روز در کوهها و مناطق جنوبی استان رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، طی امشب و فردا در برخی نقاط همراه با پدیده مه پیش‌بینی شده‌است.
وی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا بویژه روی سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان ۱۸ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
مساعدی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰، سواحل مرکزی ۹۰ تا ۱۸۰ و در سواحل جنوبی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۲:۴۵ بامداد، مد اول ۰۹:۰۰، جزر دوم ۱۳:۲۱ و مد دوم ۱۹:۴۵ است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group