چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

سومین جایزه ملی شعر جم با حضور شاعران سراسر کشور تا ۳۰ آذرماه و اختتامیه آن در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه امسال در شهرستان جم برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، مجید اجرایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جایزه شعر جم در گستره ملی اظهار داشت: این جایزه در دو سال نخست در محدوده جغرافیایی استان بوشهر و سپس پنج استان جنوبی کشور برگزار شد و امسال در سطح ملی و با حضور شاعران سراسر کشور برگزار می‌شود.
دبیر جایزه شعر جم افزود: متقاضیان برای شرکت در این جایزه ملی، از ۲۰ آذرماه تا ۳۰ دی‌ماه می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه ملی شعر جم، آثار خود را بر اساس بخش‌های اعلام شده در فراخوان ارسال کنند.
وی با بیان اینکه سومین جایزه ملی شعر جم در ۱۳ بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: این بخش‌ها شامل شعر موزون کتاب منتشر شده، کتاب منتشر نشده و تک‌شعر، شعر آزاد، نقد شعر کتاب منتشر شده و آثار منتشر شده در مطبوعات و بخش ویژه جم است.
دبیر جایزه شعر جم بیان کرد: اختتامیه سومین جایزه ملی شعر جم در روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه سال ۹۸ و در شهر جم برگزار می‌شود.
اجرایی با بیان اینکه نقد و نظریه ادبی در شکل‌گیری روندها و فرآیندهای تحول‌آفرین ادبی بسیار موثر است، افزود: در این جایزه ملی، برای نخستین بار بخشی مستقل تحت عنوان نقد ادبی (شعر) را در ساختار جایزه گنجانده و به آن پرداخته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به اهمیت نقد شعر از این بخش استقبال خوبی صورت بگیرد.
وی به داوری بخش‌های مختلف جایزه اشاره کرد و گفت: در داوری این جایزه از شاعران و منتقدان مطرح معاصر دعوت به همکاری شده و اسامی آن‌ها به‌زودی در رسانه‌ها اعلام می‌شود. در این جایزه از شش گروه داوری استفاده می‌شود که شامل: داوران مرحله اول شعر موزون، داوران مرحله دوم شعر موزون، داوران مرحله اول شعر آزاد، داوران مرحله دوم شعر آزاد، دا‌وران بخش نقد ادبی(شعر) و داوران بخش ویژه جم است.
دبیر سومین دوره جایزه ملی شعر جم، درباره نحوه ارسال آثار به دبیرخانه افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت جایزه به نشانی http://jampoetry.ir از شرایط ثبت‌نام و نحوه‌ی آن و سایر جزئیات جایزه اطلاع یابند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group