سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر گفت: تعداد آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان از حدود ۱۲۰ مورد به ۱۷۹ مورد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح چهارشنبه در بازدید از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در کاهش تصدی‌گری دولتی نقش مهمی دارند، افزود: با خلاقیت، دانش و مهارت موسسین آموزشگاه‌ها موجبات رشد و پویایی هر چه بیشتر فعالیت بخش غیر دولتی در حوزه آموزش‌های مهارتی فراهم شود.

وی بر اهمیت و حمایت از بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی بر در نظر گرفتن قوانین و آئین نامه ها وسیاستهای سازمان و گروههای هدف و استفاده از پتانسیلهای موجود در بخش خصوصی در جهت رسیدن به اهداف دولت اشاره کرد و اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای در استان بوشهر بر اساس سیاست های سازمان افزایش خواهد داشت که در این راستا تحول خوبی را در حوزه مهارت آموزی شاهد خواهیم بود.

دراهکی بر لزوم فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در روستاهای استان بوشهر تاکید کرد و گفت: در مناطق روستایی و محروم استان بوشهر به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد نیاز داریم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر به نقش بانوان در مدیریت آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد موسسان مراکز آزاد آموزش فنی و حرفه‌ای بانوان هستند که این نشان از پویایی بانوان در راستای ترویج آموزش های فنی و حرفه ای دارد.

وی ابراز کرد: زیرساخت‌های خوبی در استان برای آموزش های مهارتی وجود دارد و در سال جاری هم این مهم اجرا می شود و مهارت ‌آموزی و بالا بردن کیفیت‌ های آموزشی متناسب با نیاز های استان از اهداف اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه ‌ای است.

دراهکی یکی از دلایل بیکاری را نبود مهارت بین افراد جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: فنی و حرفه ای آمادگی کامل دارد تا مهارت‌های لازم را به افراد جویای کار و دیگر اقشار جامعه برای ورود به بازار کار ارائه دهد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group