سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

پوستر سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه "آیات " روز چهارشنبه در آیینی در بوشهر رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: پس از رونمایی از پوستر جشنواره، دبیرخانه فعالیت رسمی خود را آغاز می‎کند تا زمینه انس هرچه بیشتر مردم با کتاب الهی را فراهم سازد.

فاطمه کرمپور افزود: جشنواره ملی فیلم کوتاه آیات بزرگترین جشنواره دینی، مذهبی و هنری است که در چهار بخش‌ فیلم کوتاه، مستند، انیمیشن و نماهنگ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ترویج آموزه‎های قرآنی و تولید آثار هنری قرآنی، تقویت سینمای ملی از طریق مفاهیم اسلامی با استفاده از آیات قرآن و احادیث ائمه معصومان، ترویج اخلاق و ارزش های اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی و تحکیم مبانی خانواده، بسط و تعمیم فرهنگ دینی و دفاع مقدس و برداشت تصویری از ژرفای مفاهیم غنی قرآن مجید از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کرمپور اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۵ اسفند و انتخاب آثار نیز ۱۵ فروردین انجام و زمان اختتامیه نیز پایان فروردین ماه است.

وی افزود: حداکثر زمان برای آثار تولیدی ۳۰ دقیقه و تاریخ تولید آثار نیز باید پس از فروردین ۱۳۹۶ باشد که از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.

کرمپور بیان کرد: ارسال آثار نیز باید از طریق سایت جشنواره WWW.Ayatfestival.ir یا به آدرس بوشهر صندوق پستی ۷۵۱۵۸۴۸۳۴۵ انجمن سینمای جوانان استان بوشهر انجام شود.

وی اضافه کرد: هنر یکی از راه‌های موثر در انتقال مفاهیم قرآنی است که علاوه بر تاثیرگذاری در جامعه باعث ماندگاری آثار تولیدی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تاکبد کرد: این اداره کل برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده نگاه و اهمیت به تمام حوزه‌ها بویژه فعالیت‌های قرآنی دارد.

روند برگزاری جشنواره ملی فیلم آیات دوسالانه است که براساس گاه شمار، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره پایان فروردین ماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group