پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در فصل پائیز امسال، 380 تن عسل ناب کنار در مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دشتی، تولید و برداشت شد که نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است.

به گزارش دیارجنوب، شیرعلی بهادری با اشاره به تولید 380 تن عسل کُنار در دشتی، اظهار داشت: از این میزان عسل، 213 تن توسط زنبورداران مهاجر با بیش از 35 هزار کلنی و مابقی توسط زنبورداران بومی با 19 هزار کلنی عسل در شهرستان دشتی تولید شده است که این مقدار تولید نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با بیان اینکه 231 زنبوردار بومی و مهاجر در شهرستان دشتی در زمینه تولید عسل فعالیت دارند، بیان کرد: بیشتر عسل کُنار در عرصه‌های منابع طبیعی دشت‌های لاور شرقی ، دشت پلنگ، باغان و کردلان شهرستان دشتی تولید شده است.
بهادری ادامه داد: عسل کنار یکی از بهترین و مرغوبترین عسل های طبیعی است که در شهرستان دشتی برداشت و به بازارهای مصرف استان بوشهر و استان های همجوار عرضه می‌شود.
وی اضافه کرد: در سال جاری مقدار 608 کیلوگرم گرده و سه هزار و 680کیلوگرم موم و 565 گرم ژله و 29 کیلوگرم برموم تولید شده است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group