سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: شکارچی آهو در منطقه حفاظت شده مند این استان به یکسال حبس و پرداخت خسارت وارده به محیط زیست محکوم شد.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد روز سه‎شنبه در این رابطه افزود: هر گونه شکار و صید بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع و غیرقانونی است و شکار بدون پروانه و مجوز مشمول پرداخت خسارت گونه های جانوری و مجازات‌های مقرر در قانون شکار و صید است.
منطقه مند در جنوب رودخانه مند و منتهی به خلیج فارس واقع است.
نوار ساحلی خلیج فارس از دهانه رودخانه مند تا پوزه ماشه در جنوب منتهی به روستای مل‌گنزه با جزایر چهارگانه را دربر می‌گیرد و از روستای مل‌گنزه در فاصله نزدیک امتداد جاده ارتباطی بوشهر - بردخون - بندر دیر به روستای بردخون کهنه و سپس در مسیر شوسه به قریه غیر مسکونی زیررود و شالک در جنوب رودخانه مند متصل می‌شود.
آهو به استناد مصوبه ۱۶۸ شورایعالی حفاظت محیط زیست تاریخ ۱۳۷۸ راجع به تعیین گونه‌های جانوران وحشی مشمول قانون شکار و صید و طبقه بندی آنها جزگونه‌های حمایت شده، حفاظت شده و شکار غیر مجاز آن‌ها از جنبه کیفری مشمول مجازات مندرج در بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ با اصلاحات ۱۳۹۷بوده واز جنبه حقوقی ضرر و زیان ناشی از جرم شکار آهو به استناد مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست مصوب ۱۳۹۴ مبلغ یکصد میلیون ریال است.
ماده‌۱۲ قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶ با اصلاحات ۱۳۹۷ - هر کس‌ مرتکب‌ اعمال‌ زیر شود به‌ مجازات‌ حبس‌ از سه‌ ماه‌ تا سه‌ سال‌ و یا به‌ جزای‌ نقدی‌ از سی تا پنجاه‌ میلیون‌ ریال‌ محکوم‌ می‌شود:
الف‌ـ شکار و صید جانوران‌ وحشی‌ حمایت‌ شده‌ بدون‌ داشتن‌ پروانه‌ ویژه‌
ب‌ـ شکار و صید در مناطق‌ حفاظت‌ شده‌ و پناهگاههای‌ حیات‌ وحش‌ بدون‌ تحصیل‌ پروانه‌ ویژه‌ و صید غیرمجاز در رودخانه‌های‌ حفاظت‌ شده‌
ج‌ـ از بین‌ بردن‌ رستنی‌ها و تعلیف‌ و تخریب‌ در پارک‌های‌ ملی‌ و آثار طبیعی‌ ملی‌ و هر گونه‌ تجاوز و فعالیت‌ غیر مجاز در این‌ گونه‌ مناطق‌
دـ آلوده‌ نمودن‌ آب‌ رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالابهای‌ حفاظت‌ شده‌/ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group