جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه شمار اهداکنندگان گروه‌های مثبت بیش از منفی است انتظار می‌رود دارندگان گروه‌های خونی منفی بیشتر برای اهدا به این مراکز مراجعه کنند.

به گزارش دیارجنوب، نرگس عبیدی روز سه‌شنبه افزود: فراوانی خونی گروه‌های مثبت نسبت به گروه‌های منفی بیشتر است به همین دلیل از اهداکنندگان منفی دعوت می‌شود که با اهدا خود جان بسیاری از نیازمندان را نجات دهند.
وی بیان کرد: از اول سال تاکنون ۲۹ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان بوشهر مراجعه کرده‌اند که از این شمار ۲۱ هزار نفر در سلامت کامل بودند و موفق به اهدای خون شدند.
عبیدی ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت ذخایر خونی موجود پاسخگوی نیاز استان بوشهر است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود در باره انتقال دستگاه‌های انجام آزمایش‌های غربالگری انتقال خون به استان فارس گفت: برای به‌ روزرسانی، افزایش دقت و سرعت‌العمل پاسخگویی به آزمایش‌ها براساس اجرای طرح متمرکز سازی، دستگاه‌های جدیدی با بالاترین تکنولوژی خریداری و در ۱۰ استان کشور به عنوان معین مستقر شدند.
وی اضافه کرد: همه استان‌ها باید نمونه‌های گرفته شده را به این مراکز ارسال کنند که کمتر از ۱۲ ساعت جواب آزمایش‌ها مشخص می‌شود.
عبیدی با بیان اینکه آزمایش‌های گروه‌بندی در استان انجام می‌شود گفت: برهمین اساس استان فارس معین استان بوشهر است و براساس اجرای طرح یاد شده تنها آزمایش‌های ویروسی به استان‌های معین ارسال می‌شود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group