جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: ثبت‌نام 195 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان برای شرکت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نهایی شده است.

به گزارش دیارجنوب، خسرو دهقانی پیش‌ازظهر امروز در کارگاه آموزشی اعضا هیات‌های اجرایی حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه، اظهار داشت: با توجه به ازدحام روز آخر ثبت‌نام داوطلبان مجلس در وزارت کشور، تا الان ثبت‌نام 195 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر نهایی شده است که رشد بالای 76 درصدی را نشان می‌دهد.
سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر بیان داشت: سه نفر دیگر هم در حال ثبت‌نام هستند که اگر نهایی شود تعداد داوطلبان به رقم 198 نفر می‌رسد و نسبت به دوره قبل رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد که تأثیر این رشد را ما در مشارکت مردم در روز دوم اسفندماه شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه فرآیند تشکیل هیأت‌های اجرایی هم از همان روز دهم آذرماه کلید خورد، ادامه داد: 26 هیأت اجرایی در چهار حوزه انتخابیه شامل 10 شهرستان و 16 بخش مستقل تشکیل شد و حدود 85 درصد یعنی 666 نفر از معتمدین مردمی معرفی‌شده به هیأت نظارت تأیید صلاحیت شدند.
دهقانی گفت: انتخابات در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی بخش زیادی از اجرای آن برعهده خود مردم است و این وجه تمایز برگزاری انتخابات در کشور ما با دیگر کشورها است.
وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های نظارت و اجرایی نمی‌توانند جای یکدیگر را بگیرند و هرکدام وظایف مشخصی طبق قانون دارند، تصریح کرد: در بررسی صلاحیت‌ها وظیفه داریم بر اساس مستنداتی که از مراکز چهارگانه در اختیار ما قرار می‌گیرد عمل کنیم.
سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر یادآور شد: قرار نیست در تایید یا رد صلاحیت‌ها رکورد بزنیم بلکه مبنای ما باید قانون باشد. اعتقادات و نگاه حزبی به اشخاص را در پشت اتاق تصمیم‌گیری بگذاریم و بر اساس قانون اقدام کنیم.
وی با اعلام اینکه هدف ما در فرآیند برگزاری انتخابات شافیت، امنیت، سلامت و مشارکت انتخات هست، گفت: در بحث شفافیت انتخابات چیزی برای پنهان کردن از مردم نداریم و آنچه قانون حکم کرده بایستی شفاف در اختیار مردم قرار دهیم، اما جاهایی هست که قانون به ما اجازه نداده شفاف باشیم و آن اطلاعات داوطلبانی است که در اختیار ما قرار می‌گیرد.
دهقانی با تأکید بر اینکه باید امانت‌دار خوبی برای مردم و نخبگان باشیم، عنوان کرد: هدف ما این است که انتخابات سالم و قانونی با مشارکت بالا برگزار کنیم و مردم زمانی از حق خودشان برای مشارکت استفاده می‌کنند که ترغیب عملی ما را ببینند و عملکرد ما در حضور مردم در انتخابات تأثیر داشته باشد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group