چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

امام جمعه بردخون گفت: با افزایش قیمت بنزین و نابودی آبزیان، صیادان قادر نیستند به دریا بروند زیرا هزینه‌ها بسیار بیشتر از درآمد است و این قشر به‌زودی خانه‌نشین می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه بردخون با اشاره به وظایف دولتمردان و شیوه زمامداری از نگاه امام علی(ع)، اظهار داشت: انصاف و عدالت در همه زمینه‌ها مانند تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، رفاه و کسب و کار و تخصیص اعتبارات ضروری است.
امام جمعه بردخون افزود: نباید در حق قشر خاصی تبعیض باشد و در حالی که طبقات محروم زیر فشار هستند باید عدالت اجرا شود و به عموم مردم توجه کنند، در صورتی که بیت‌المال متعلق به همه مردم است اما عده‌ای فقط نامش را می‌شنوند و افراد خاصی هرگونه خواستند از بیت‌المال بهره می‌برند.
رکنی‌حسینی با بیان اینکه مسؤولان سنگ صبور جامعه و مردم باشند، اضافه کرد: فقر و محرومیت جامعه را به سوی کفر می‌کشاند و فقر و محرومیت ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: اجرای عدالت و کاهش فاصله طبقاتی یکی از وظایف مهم دولت‌مردان است و در دوران تشدید جنگ اقتصادی ضرورت توجه به اقشار محروم بیشتر است زیرا جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه نقشه شوم آمریکا و غرب است که باید با اتحاد و انسجام و همراهی مردم و مسؤولان، اثرات آن را کاهش داد.
خطیب جمعه بردخون با اشاره به مهاجرت مردم از روستا به شهر گفت: باید امکانات رفاهی، خدماتی و بهداشتی در روستاها تقویت شود تا مهاجرت‌ها کاهش یابد.
امام جمعه بردخون با اشاره به مناسبت‌های هفته، سالروز وفات حضرت معصومه(س) را تسلیت گفت و خواستار الگوگرفتن دختران از این بانوی بزرگوار شد و با گرامیداشت روز دانشجو، سالروز شهادت شهید احمد کشوری و آیت‌الله دستغیب، به موضوع انتخابات اشاره کرد و افزود: اگر هدف از ورود به مجلس خدمت به محرومان است، برنده و بازنده‌ای مطرح نیست.
رکنی‌حسینی اضافه کرد: پست و مقام وسیله‌ای برای خدمت به مردم است و برنده واقعی در کشور ما شهدا هستند که انتظار داریم کاندیداها دست به تخریب یکدیگر نزنند و به ارائه برنامه بپردازند و برای رسیدن به یک مسؤولیت همدیگر را تخریب نکنند.
وی تصریح کرد: مردم به هرکس که توسط شورای نگهبان تأیید شد، رأی می‌دهند زیرا مردم هوشیار و آگاه هستند و به کارنامه و عملکرد افراد نگاه می‌کنند و به برنامه‌های آنان رأی می‌دهند و توانایی و اقتدار به دور از وابستگی به حزب و جناح و شایستگی افراد را ملاک قرار می‌دهند.
خطیب جمعه بردخون با یادآوری انتظار مردم بردخون از مسؤولان استان و شهرستان گفت: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر در کنگره علامه بلادی ضمن تجلیل از مفاخر و روحانیون بردخون راجع به سوابق درخشان این منطقه صحبت کردند که در حوزه علمیه بردخون قریب 200 نفر طلبه تحصیل می‌کردند و علمایی مانند آیت‌الله شیخ عبدالنبی بحرانی و آیت‌الله سیدعلی رکنی‌حسینی برخاسته‌اند که افتخار استان بوشهر بوده‌اند.
امام جمعه بردخون ابراز داشت: با وجود این سوابق و گذشته درخشان بردخون، این دیار مورد بی‌مهری مسؤولان قرار گرفته و آن‌چنان که شایسته است توجهی به آن نمی‌شود.
وی ادامه داد: از مدتی پیش مرکز بهداشتی درمانی بردخون فاقد نیروی لازم است و با انتقال نیروهای طرح، این مرکز درمانی مشکل کمبود نیرو دارد و جوابگوی مردم بخش نیست، زیرا این مرکز برای 20 سال قبل مناسب بوده و اکنون پاسخگوی انتظارات منطقه نمی‌باشد.
رکنی‌حسینی گفت: این مرکز تنها دو تخت دارد و فاقد فضای لازم است و تنها جوابگوی مردم شهر است و قادر به خدمت‌رسانی به مردم روستاهای تابعه نیست که از مسؤولان انتظار است به فکر سلامتی مردم باشند.
خطیب جمعه بردخون یادآور شد: بخشداری و مرکز بهداشتی درمانی بردخون فضای فرسوده و قدیمی دارند که با کمترین زلزله فرو می‌ریزند و جان مردم در خطر است.
امام جمعه بردخون به مشکلات صیادان اشاره کرد و گفت: نیمی از جمعیت بردخون از راه دریا امرارمعاش می‌کنند و با افزایش قیمت بنزین و نابودی آبزیان، صیادان قادر نیستند به دریا بروند زیرا هزینه‌ها بسیار بیشتر از درآمد است و این قشر به‌زودی خانه‌نشین می‌شوند.
وی افزود: با این وضعیت شغل صیادی در بردخون تعطیل می‌شود و صیادان بی‌کار می‌شوند و بر جمعیت بی‌کار افزوده می‌شود، اکنون صیادان به فکر اسکله نیستند و افزایش نرخ بنزین زندگی را برآنان سخت کرده که امیدواریم اقدامی شود تا این قشر به کار خود ادامه دهند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group