سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر از برگزاری اولین دوره منبت ریز برای بانوان ملایری خبر داد.

ناصر یاریاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای ملایر در راستای خدمت‌رسانی بهتر به افراد مختلف به ویژه جوانان اظهار کرد: آموزش‌های این نهاد در راستای مهارت‌آموزی متناسب با نیاز جامعه و اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در حوزه مبل و منبت با توجه به شهر ملی مبل و منبت گفت: با هدف ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد با اولویت زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار و کمک به جهانی شدن صنعت مبل و منبت شهرستان، مرکز برادران آموزش فنی و حرفه‌ای شهیدرجایی اقدام به برگزاری دوره آموزشی «قلم‌زن روی چوب» یا همان منبت ریز کرده است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای ملایر با اشاره به اینکه این دوره آموزشی ۱۷۴ ساعت آموزش شامل ۱۴۶ ساعت به صورت عملی و ۲۸ ساعت به صورت تئوری است تصریح کرد: این دوره آموزشی و به صورت کاملا رایگان برگزار می‌شود.

وی کم‌هزینه بودن، بی سر و صدا بودن این حرفه و عدم نیاز به ابزار و تجهیزات خاص و گران‌قیمت را از مزایای این شغل دانست و گفت: مواد اولیه برای انجام این کار، چوب‌های گلابی، افرا و گردوست که در بازار قابل دسترس است و از جمله محصولات تولیدی این حرفه می‌توان به انواع جعبه‌های تزئینی و جواهرات، عصا، جاکلیدی، جای دستمال کاغذی، انواع تابلو و... اشاره کرد که در بازارهای داخلی و خارجی متقاضیان زیادی دارد.

یاریاری گفت: طی رایزنی‌ با فعالان مبل و منبت شهرستان و قول همکاری انجمن و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان در تهیه مواد اولیه و ابزار و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مسوولان شهرستانی نیز قول مساعد داده‌اند در راستای رشد و اعتلای این هنر زیبا و اصیل، همکاری و حمایت‌ لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به استقبال بانوان ملایر و اولویت قرار دادن زنان سرپرست خانوار در این طرح آموزشی تصریح کرد: در حال حاضر دو کارگاه ۱۲ نفره مشغول فعالیت است و یک کارگاه آموزشی دیگر نیز در مرکز خواهران در حال آماده‌سازی و تجهیز است.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: یک کارگاه تخصصی مبل و منبت درشت نیز در مرکز تخصصی مبل و منبت شهید چمران برای برادران آماده و تجهیز شده که به زودی فعالیت خود را افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/ ۸۹۰۱۳/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group