جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت : بیش از 1900 بیمار دیابتی تحت مراقبت های بهداشتی درمانی در تنگستان هستند

عادل مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنگستان اظهار داشت : هزار و 976 بیمار دیابتی در تنگستان تحت مراقبت‌های بهداشتی درمانی هستند،که وجود این تعداد بیمار، لزوم توجه به توصیه‌های سبک زندگی سالم و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی را در خانواده‌ها بیش از پیش گوشزد می‌کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، چاقی و در کنار آن بی تحرکی را از عوامل زمینه ساز ابتلا به دیابت خواند و افزود: امروزه خانواده‌ها می‌توانند با کنترل مواد غذایی و عدم استفاده از غذاهای چرب و پرکالری و تشویق به انجام ورزش‌های روزانه،از ابتلای اعضای خانواده به بیماری دیابت جلوگیری کنند و تاثیر مستقیمی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان پیشگیری را مهمترین اصل و برنامه بهداشت و درمان در مقابل بیماری دیابت خواند و بیان داشت: بهورزان،کارشناسان و پزشکان به طور مستمر با ارائه آموزش های لازم به مردم تلاش می کنند در این راستا گام بردارند.
وی با اشاره به نقش محوری بهداشت و درمان در کنترل بیماری‌ها اظهار داشت: در راستای جلوگیری از پیشرفت بیماری، در بهداشت و درمان، فرد مبتلا پس از شناسایی و تشکیل پرونده، به صورت ماهانه پیگیری، مراقبت و آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند.
مقدس با اشاره به خطرات تشخیص دیر هنگام دیابت تصریح کرد: عوارض دیابت قابل بازگشت نیست لذا لزوم توجه به انجام آزمایشات لازم و آشنایی با علائم ابتلا به دیابت، در تشخیص زود هنگام این بیماری در مراحل اولیه کمک کننده خواهد بود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، تکرر ادرار، خشکی دهان و تشنگی بیش از حد، احساس ناگهانی خستگی،کاهش وزن بدون دلیل و تاری دید را از علائم ابتلا به دیابت برشمرد و تاکید کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان بوده و این موضوع به هدف مورد نظر خود نخواهد رسید مگر اینکه مردم در راستای ارتقاء سلامتی خود، در این مسیر حرکت کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group