چهارشنبه 29 فروردين 1403 | Wednesday 17 April 2024

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: شرور مسلح و یاغی سابقه‌دار هنگام تعقیب بوسیله پلیس اقدام به گروگانگیری یکی از بستگانش کرد که هر دو جان خود را از دست دادند.

به گزارش دیارجنوب، سردار خلیل واعظی یکشنبه‌شب در این رابطه افزود: در اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری یک شرورمسلح و متهم سابقه دار، پلیس مخفی‌گاه وی را در یکی از روستاهای شهرستان دشتستان شناسایی کرد.
وی بیان کرد: بامداد امروز یکشنبه (ده آذرماه) تیم عملیاتی پلیس مخفیگاه متهم را محاصره و درخواست کرد خود را تسلیم کند.
واعظی ادامه داد: متهم که به سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات مسلح بود تهدید کرد در صورتی که راه فرار باز نشود اقدام به تیراندازی خواهد کرد.
وی بیان کرد: با حضور فرمانده انتظامی شهرستان، مقام قضایی، روانشناس و مددکار اجتماعی پلیس در صحنه، عملیات روانی و گفتگو با متهم جدی تر دنبال شد.
واعظی تصریح کرد : با پیشنهاد و اصرار مادر متهم مبنی بر اینکه دامادش بواسطه رابطه عاطفی که با فرزندش دارد ممکن است بتواند وی را تشویق به تسلیم کند داماد خانواده جهت مذاکره و گفتگو راهی مخفیگاه متهم شد.
وی اظهار داشت: متاسفانه لحظاتی بعد داماد خانواده بوسیله متهم گروگان گرفته شد و تهدید کرد در صورتی که زمینه فرارش فراهم نشود خود و گروگانش را خواهد کشت.
فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: با وجود تلاش های فراوان و خویشتنداری پلیس و مقام قضایی فرد گروگان گیر پس از ۱۰ ساعت محاصره، مذاکره و گفتگو به سمت نیروهای پلیس اقدام به شلیک مستقیم کرد.
وی گفت: پس از شلیک صدها تیر از طرف متهم، در راستای حفظ آرامش و صیانت از جان سایر شهروندان نیروهای عمل کننده پلیس نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند.
سردار واعظی اظهار داشت: با کشته شدن گروگانگیر و گروگانش نیروهای پلیس وارد مخفیگاه وی شدند و بررسی های اولیه بر این فرض است که گروگانگیر پس از کشتن گروگانش اقدام به خودکشی کرده است.
وی افزود: تحقیقات در خصوص روشن شدن بخش آخر این ماجرا بوسیله متخصصان و کارشناسان ادامه دارد .
واعظی گفت: از مخفی‌گاه متهم یک قبضه اسلحه کلاش، ۲۳۰فشنگ جنگی و بالغ بر ۱۲۰ پوکه فشنگ شلیک شده از طرف متهم کشف شده است.
وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با عاملان جرایم خشن و تلاش در جهت ارتقا احساس امنیت شهروندان از مردمی که امروز بواسطه حرکت شرورانه این متهم دچار مشکلاتی شدند عذرخواهی کرد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group