سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: برای اجرای نزدیک به16 هزار طرح عمرانی و غیرعمرانی محرومیت‌زدایی در استان بوشهر 98 میلیارد تومان هزینه شد.

به گزارش دیارجنوب، سردار علی رزمجو عصر امروز در مجمع خیرین بسیج استان بوشهر، اظهار داشت: در شرایط کنونی انقلاب اسلامی ایران دارای شرایط و ویژگی‌های شبیه دوران پیامبر(ص) و مکتب امام حسین (ع) است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با بیان اینکه سپاه از متن مردم شکل گرفته و سازماندهی شده است، افزود: در این راستا قرارگاه محرومیت‌زدایی قرارگاه سازندگی شکل گرفته است و به‌صورت جهادگرانه فعالیت می‌کند.
وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب در تشکیل بسیج سازندگی در سپاه، گفت: در استان بوشهر تلاش‌های گوناگونی توسط اقشار مختلف شده که نمونه آن را در زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان و روستاهای محروم استان می‌تواند دید که اولین گروهی که برای جهاد وارد میدان می‌شود بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و محرومیت‌زدایی است، این گروه‌ها هم آخرین گروه‌هایی هستند که از میدان خارج می‌شوند.
رزمجو با بیان اینکه گروه‌های جهادی در سیل خوزستان به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کردند، افزود: در مساله زلزله کرمانشاه هم اسکان اضطراری و پس از آن اسکان موقت و سپس احداثاتی که صورت گرفت نمونه‌ای از فعالیت‌های جهادگران است.
وی به اهم خدمات بسیج‌سازندگی در بحث قرارگاه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و ابراز داشت: تعداد دو هزار 152 پروژه عمرانی معادل 80 میلیارد تومان که شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، غسال‌خانه و خانه مددجو کمیته‌امداد است احداث شده و همچنین تعداد 337 واحد مسکن مددجو با همکاری کمیته‌امداد برای مددجویان در حال ساخت است، این در حالی است که سال گذشته تعداد 648 واحد تحویل مددجویان استان شده است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: تعداد 13 هزار 779 پروژه غیرعمرانی معادل 18 میلیارد تومان از جمله تهیه جهیزیه نوعروسان توسط این قرارگاه انجام گرفته که امسال نیز در نظر داریم به مناسبت کنگره سرداران شهید استان بوشهر تعداد هزار جهیزیه به نوعروسان و دامادانی که بی‌بضاعت هستند کمک کنیم.
رزمجو از اعزام تیم‌های پزشکی عمومی، تخصصی و فوق‌تخصصی به مناطق محروم در استان خبر داد و گفت: حداقل 300 تیم پزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده که بیش از هفت هزار ویزیت رایگان توسط پزشکان از بیماران صورت گرفته است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی به تعداد هزار و 699 نفر به مبلغ 45 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به افراد متقاضی واجدالشرایط در صنایع تبدیلی، زنبور عسل و ... پرداخت کردیم.
وی افزود: همچنین مبلغ 40 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت در مناطق محروم و صعب‌العبور و یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حوزه سلامت هزینه شده است.
در این آیین از فعالان خدمات‌رسانی به محرومان تجلیل شد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group