پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، گفت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌های حوزه‌های انتخابی این آمادگی را دارند که به صورت هم‌زمان از تاریخ ۱۰ آذرماه با کمک مراجع چهارگانه به بررسی سوابق داوطلبان بپردازند.

به گزارش ایسنا، حیدر قاسمی امروز (شنبه) در نشست خبری ویژه انتخابات و ثبت نام نامزد‌های یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اعلام رسمی ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۱۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری بود.

وی ادامه داد: پس از ثبت نام اولیه، در خردادماه ۹۸ مدیران و مقاماتی که داوطلب شرکت در انتخابات بودند به استعفا از سمت خود پرداختند تا مقدمات ثبت‌نام انجام شود.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، تصریح کرد: فرایند اصلی انتخابات هم‌زمان با دستور وزیر کشور به صورت سراسری فردا یکشنبه ۱۰ آذرماه آغاز می‌شود و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های حوزه‌های انتخابی این آمادگی را دارند که به صورت هم‌زمان از همان تاریخ ۱۰ آذرماه با کمک مراجع چهارگانه به بررسی سوابق داوطلبان بپردازند و در ادامه به صورت موازی هیئت‌های اجرایی تشکیل خواهد شد که متشکل از ۳۰ نفر از معتمدان حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی هستند.

قاسمی در خصوص محل‌های اصلی ثبت‌نام نامزدها، گفت: ثبت نام در سه نقطه انجام می‌شود، مقطع نخست در فرمانداری‌های مراکز حوزه انتخابیه، مقطع دوم در محل وزارت کشور و مقطع سوم در خارج از کشور از طریق دفاتر نمایندگی وزارت امور خارجه و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌گیرد که باید در پایان هر روز سوابق را به مرکز حوزه انتخابیه ارسال کنند تا مسئولان مربوط بتوانند پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌های مورد تأیید یک هفته پیش از زمان رأی‌گیری انجام می‌شود، تصریح کرد: هرگونه تبلیغات پیش از زمان ذکر شده تخلف محسوب خواهد شد و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group