جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرعامل شهرکهای صنعتی کشور در بازدید از شرکت کشت و صنعت پریشان نخل بوشهر در شهرک صنعتی برازجان، از جشن تشکیل صدمین خوشه صنعتی در کشور طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، محسن صالحی‌نیا روز سه‌شنبه در بازدید از شرکت کشت و صنعت پریشان نخل بوشهر در شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: ۸۴۰ شهرک صنعتی درکشور وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند.

parishan nakhle boushehr 1
وی بیان کرد: اکنون ۲۲ تا ۲۳ درصد این واحدهای تولیدی به دلایل مختلف از جمله نقدینگی، مالیات و بیمه غیر فعال هستند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران ادامه داد: در این ارتباط برنامه دولت بکارگیری ظرفیت‌های موجود برای فعال کردن این واحدهای تولیدی است که ۲ هزار و ۸۰۰ واحد از سال گذشته تاکنون در به چرخه تولید بازگشته‌است.

parishan nakhle boushehr 1
وی در ارتباط با خوشه‌های صنعتی اظهارداشت: این خوشه‌ها دارای ظرفیت خوبی در زمینه تولید هستند که تمامی فعالیت‌ها از مراحل مطالعات شناختی تا شکل‌گیری نهایی درآنها انجام می‌گیرد.
صالحی‌نیا یادآور شد: اکنون ۹۹ خوشه صنعتی در کل کشور وجود دارد که جشن صدمین آن تا ماه آینده برگزار می‌شود.

parishan nakhle boushehr 1
مدیرعامل سازمان شهرکهای صنعتی کشور گفت: هدف‌گذاری‌ها برای ایجاد ۴۰۰ خوشه صنعتی است و در این بین خرما و آبزیان از مهمترین خوشه‌های صنعتی است که تاکنون تشکیل شده‌است.
صالحی‌نیا با اشاره به فعالیت حدود ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان بوشهر افزود: در این استان در کنار صنایع بزرگ نفت و گاز و دریایی، واحدهای تولیدی متوسط و کوچک فراوانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که باید برای رونق تولیدشان به آنها کمک کرد.
وی گفت: در این زمینه در کارگروه‌های رفع موانع تولید استانی و در صورت لزوم در کارگروه‌های کشوری نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدام خواهد شد.

parishan nakhle boushehr 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group