پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو از ۳۰ تیرماه در استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهربا استفاده از لنج و قایق‌های صیادی در ۱۵ روز نخست صید ۶۵۰ تن میگو صید کرده‌اند.

منصور پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعالیت صیادان بر روی لنج‌ها و قایق‌ها برای صید میگو اظهار داشت: همه شناورها نمی‌توانند در صید میگو مشارکت کنند که داشتن مجوز صید از شیلات استان بوشهر امری الزامی است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای بیش از 760 قایق و موتور لنج مجوز صید میگو صادر شده است گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تجمع میگوها و ذخایر این آبزیان بیشتر در نقاط جنوبی استان بوشهر در آبهای خلیج فارس است چراکه بیشترین میزان صید در آبهای شهرستان دیر و تنگستان ثبت شده است.

معاون شیلات استان بوشهر تلاش صیادی قایق‌ها و لنج‌ها را مورد اشاره قرار دارد و بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده لنج‌ها در شبانه‌روز بین 95 تا 117 کیلوگرم میگو صید می‌کنند که این میزان در قایق‌ها 15 تا 20 کیلوگرم است.

پاپری به صدور مجوز برای صید میگو در آبهای استان پرداخت و خاطر نشان کرد: مجوز صید میگو برای قایق‌ها 24 ساعته و برای لنج‌ها چهار تا شش‌ روزه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صید میگو از 30 تیرماه در آبهای استان بوشهر آغاز شده است خاطر نشان کرد: در 15 روز نخست صید میگو در استان بوشهر در مجموع 650 تن میگو صید شده که نسبت به 500 تن مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صیادان سال قبل در زمان آزادسازی صید میگو بیش از 900 تن میگو صید کردند تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های پژوهشکده میگو امسال وضعیت ذخایر میگو در استان بوشهر بهبود یافته و پیش بینی صید بیش از 1000 تن شده است.

پاپری در خصوص زمان پایان صید میگو در آبهای استان بوشهر بیان کرد: زمانی که تلاش صیادی لنج‌ها روزانه به صید 40 کیلوگرم میگو رسید، صید این آبزی برای جلوگیری از صدمه و خسارت به زیستگاه‌های میگو ممنوع می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال یک بار صید میگو در آبهای استان بوشهر اعلام می‌شود تاکید کرد:صید در مناطق ممنوعه آب‌های خلیج فارس اعلام شده و صید میگو در مناطق ممنوعه شامل نوزادگاه‌های میگو و اعماق کمتر از پنج متر و زیستگاه‌های مصنوعی ممنوع است.

معاون شیلات استان بوشهر میگوی آب‌های خلیج فارس را از گونه ببری سبز دانست و گفت: بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.

پاپری با اشاره به اینکه 8 هزار صیاد در استان بوشهر در صید میگو مشارکت دارند خاطر نشان کرد: صیادان استان بوشهر صید خود را در بنادر صیادی و مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند که اکنون بیشترین صید تخلیه شده در بندر بوشهر ثبت شده است.

وی از افزایش قیمت میگو درجه یک در بازارهای استان بوشهر خبر داد و افزود: قیمت میگوی درجه یک اکنون به هر کیلوگرم 70 هزار تومان رسیده که افزایش این آبزی به سبب مشارکت شرکت‌های عمل‌آوری آبزیان در خرید میگوی صیادان اعلام شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group