چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در سفر به بوشهر فعال شدن ۶۰۰ واحد تولیدی راکد را مطرح کرد.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور در مراسم افتتاح شرکت خبرگان بین المللی تهران در شهرک صنعتی بوشهر اظهار داشت: ما در سطح کشور در مجموع داخل شهرک های صنعتی و خارج از شهرک های صنعتی بیش از ۸۰ هزار واحد صنایع کوچک و متوسط را دارا هستیم که حدود ۴۳ هزار تعداد از این واحدها در شهرک ها و نواحی صنعتی در حال حاظر مستقر هستند.
وی در خصوص بحث حمایتی در سطح کشور بیان داشت: سازمان صنایع کوچک ۴ بخش مشخص را کرده که بخش اول توسعه صنعتی و فناوری،بخش دوم در حوزه توسعه بازار، بخش سوم در حوزه کارآفرینی بنگاه ها و بخش چهارم تامین مالی و سرمایه گزاری می باشد.

efttetahe sherkate khobregane boushehr 1

دکتر اصغرمصاحب در بحث حمایتی به تعدادی از امور انجام گرفته اشاره و عنوان کرد: بحث راه اندازی کلینیک مشاوره تسهیلاتی که از طریق تبصره ۱۸ در اختیار شرکت های استانی قرار دادیم و امروز می توانیم به آن اشاره کنیم و این حمایت ها در دو نوبت انجام گرفت، برای واحدهایی که بخواهند از ظرفیت مشاوره در بحث عارضه یابی و بهبودشان در سطح کشور استفاده کنند.
وی اضافه کرد: بحث حمایتی انتقال تکنولوژی در سطح کشور، حمایت از رویدادهای استراتاپیک استان بوشهر که نمونه ای بسیار شاخص بود که استارتاپی در حوزه آبزیان را دارا بود و اتفاق مناسبی در این حوزه رقم خورد.

دکتر مصاحب افزود: بحث حمایت از نمایشگاه در سطح حوزه بازار، حمایت از کنسرسیوم های صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات را نیز در بر داریم.

معاون صنایع کوچک کشور در حوزه مالی تامین مالی اظهار داشت: حمایت های ما در کل کشور شامل دو بخش است که در بخش اول پذیرش واحدهای کوچک و متوسط در فرابورس و دارا بودن تابلوهای ضمن بتوانند از این طریق پذیرش گرفته و عرضه سهام داشته باشند و در بخش دوم پلت فرم جدید در بحث تامین مالی با همکاری بخش خصوصی و دو بانک مربوطه راه اندازی کردیم تا بتوانیم تامین مالی را برای واحدهای کوچک و متوسط انجام دهیم که هم برای تامین کننده مواد اولیه، تولید کننده و صادرکننده که می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

efttetahe sherkate khobregane boushehr 17

دکتر اصغر مصاحب در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار صورت گرفته تا به امروز با تامین مالی که در این پلتفورم و سامانه انجام گرفته معادل ۲/۵ برابر نیاز مالی واحدهای کوچک و متوسط را مرتفع کردیم که در سطح دنیا این رقم ۴ برابر است که ما در صدد هستیم به آن میزان برسیم.

معاون صنایع کوچک کشور در خصوص واحدهای تولیدی فعال و راکد بیان داشت: ۲۳ درصد از مجموع واحدهای کوچک و متوسط غیرفعال هستند که تعدادی از این واحدها عمر کاری آن ها به پایان رسیده و ممکن است امکان برگشت آن ها به چرخه تولید میسر نباشد.
وی اضافه کرد: نوع تولید و محصول ممکن است متفاوت باشد اما در قسمت هایی که امکان فعال سازی وجود دارد هدف گزاری صورت گرفته است و در سازمان صنایع کوچک و با توزیع استانی این کار را از سال گذشته شروع کردیم .

اصغر مصاحب بیان کرد: سال گذشته متجاوز از ۱۷۰۰ واحد به چرخه تولید برگشته اند که در سالجاری نیز برای هدف گزاری در داخل شهرک های صنعتی حدود ۱۴۰۰ واحد و در سطح کشور که واحدهای بزرگ را در بر می گیرد؛ ۲ هزار واحد هدف گزاری شده است.

وی تصریح کرد: تا به امروز و در سال ۹۸ مجموع واحدهای کوچک و متوسطی که به چرخه تولید برگشته اند، ۶۰۰ واحد بوده است.

معاون صنایع کوچک کشور در خصوص واحدهای نیمه فعال گفت: به طور تقریبی ۷۶ الی ۷۷ درصد را واحدهای نیمه فعال در بر‌می گیرد که در ظرفیت های متفاوتی کار می کنند که در سالجاری برای این موارد هم برای اولین بار در وزارت صنعت هدف گزاری صورت گرفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: ۲۵۰۰ واحد در داخل شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی قرار دارد و مابقی در خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی است و آنچه که در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی است تا به امروز ۵۸۹ واحد توانسته اند افزایش ظرفیت زیر ۲۵ درصد را داشته باشند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group