پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل گمرک پارس جنوبی گفت: در مهرماه امسال ۱.۷ میلیون تن کالای غیرنفتی به ارزش ۵۴.۷ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به کشورهای مختلف صادر شده است.

احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه، ظرفیت تولید و صادرات منطقه ویژه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: منطقه ویژه پارس جنوبی با داشتن قابلیت مهم در عرصه تولید محصولات مهم صنایع پتروشیمی و گازی در عرصه صادرات به کشورهای مختلف نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه صادرات از گمرک پارس جنوبی در کشور دارای رتبه برتر است خاطرنشان کرد: بیشتر صادرات کالا در بین گمرکات کشور در پارس جنوبی است که نشان از جایگاه اقتصادی و تجاری مهم این منطقه صنعتی و تجاری دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به صادرات انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی پرداخت و تصریح کرد: 1.7 میلیون تن انواع محصولات از گمرک پارس جنوبی در مهرماه امسال به کشورهای مختلف صادر شد.

پورحیدر ارزش محصولات صادراتی در ماه گذشته از گمرک پارس جنوبی را 54.7 میلیون دلار دانست و افزود: متانول، پروپان، بوتان، پلی اتیلن سبک و سنگین، آمونیاک، گوگرد، استایرن از جمله محصولات صادراتی از پارس جنوبی است.

وی چین، کره جنوبی، هند، ژاپن، هنگ‌کنگ، اندونزی، ترکیه، مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس را مقصد کالاهای صادراتی از گمرک پارس جنوبی دانست.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از واردات 13 هزار و 740 تن کالا از این گمرک خبر داد و بیان کرد: از این میزان واردات 7 هزار و 157 تن آن مربوط به پروژه‌های صنعتی و تولیدی در منطقه پارس جنوبی است.

پورحیدر ارزش کالای وارداتی از گمرک پارس جنوبی در مهرماه امسال را 145.6 میلیون دلار دانست و گفت: این مقدار واردات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 28 درصد و ارزش 21 درصد کاهش داشته است.

وی گمرک پارس جنوبی را به عنوان نبض اقتصادی و تجاری منطقه پارس جنوبی دانست و افزود: کاهش زمان ترخیص کالا از گمرک در پارس جنوبی با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و اظهار از راه دور کالا در حداقل زمان صورت می‌گیرد و در این راستا خدمات مورد نیاز به فعالان اقتصادی و تجاری ارائه می‌شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group