شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به تدبیر حل مشکلات آبرسانی دشتستان در فصل تابستان گفت: با حفر و تجهیز شش حلقه چاه آب و تحویل به شرکت آب و فاضلاب، روزانه ۴هزار مترمکعب به ظرفیت آب آشامیدنی دشتستان افزوده شد.

حسین باشی‌زادگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با بیان اینکه وضعیت تامین آب در استان بوشهر بهبود یافته است اظهار داشت: برای حل مشکلات آب آشامیدنی استان بوشهر در فصل تابستان تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شد و طرح‌های مهم آبرسانی تدوین و اجرایی شد.

وی با اشاره به حفر چاه‌های آب شرب در دشتستان بیان کرد: برای رفع بحران کم‌آبی علاوه بر اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب عملیات حفاری شش حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وارد مدار شدن این چاه‌های آب آشامیدنی افزود: در اجرای این شش حلقه چاه که یک کیلومتر عمق دارد زمینه حل مشکلات آبرسانی برازجان را فراهم کرده است.

باشی‌زادگان با بیان اینکه روزانه 4 هزار مترمکعب به ظرفیت تامین آب آشامیدنی دشتستان افزوده شد گفت: از این شش حلقه چاه یک حلقه در اختیار آب و فاضلاب روستایی برای تامین آب روستاهای برازجان گذاشته و مابقی به شرکت آب و فاضلاب شهری واگذار شد.

وی، تجهیز چاه‌های یاد شده را مورد اشاره قرار دادو بیان کرد: این تجهیزات شامل پمپ‌ها، الکتروتور موتور، کابل‌های برقرسان، خط انتقال برق به طول 3.2 هزار متر، خط انتقال آب به طول 5.2 کیلومتر است که هر چاه قادر است شش لیتر در ثانیه و در مجموع شش حلقه چاه 50 لیتر در ثانیه آب را به شبکه آبرسانی برازجان منتقل می‌کند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر به اشاره به تامین آب آشامیدنی 20 هزار نفر گفت: با تولید روزانه 4 هزار مترمکعب آب آشامیدنی از شش حلقه چاه آب یاد شده، آب مورد نیاز 20 هزار نفر از مشترکان آب شهر برازجان تامین شده است.

باشی‌زادگان از تصویب 70 میلیارد ریال برای اجرای شش حلقه چاه آب برازجان خبر داد و خاطر نشان کرد: در اجرای حفر و تجهیز شش حلقه چاه آب آشامیدنی 70 میلیارد ریال تصویب شد که تاکنون 37 میلیارد و 500 میلیون ریال آن پرداخت شد و 32 میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر باقی مانده که امید می‌رود هر چه زودتر تخصیص یابد.

وی، با اشاره به اینکه این پروژه در مدت 8 ماه اجراء و تکمیل شد تصریح کرد: با اجراء این پروژه و تحویل به شرکت آب و فاضلاب، آب این شش حلقه چاه به شبکه آبرسانی برازجان متصل می‌شود تا وضعیت تامین آب آشامیدنی شهروندان برازجانی نسبت به تابستان گذشته بهبود یابد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group