جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به صادرات محصولات مختلف از گمرکات استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال ۲.۸ میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی محمدی بعد از ظهر امروز در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر عملکرد تجارت خارجی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سال قبل 29.7 میلیون تن انواع کالاها و محصولات تولیدی استان بوشهر به ارزش 18.7 میلیارد دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی، با بیان اینکه در این مدت 9.7 میلیون تن میعانات گازی تولیدی استان بوشهر صادر شده است خاطرنشان کرد: این محصولات به ارزش 7.4 میلیارد دلار به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به سال ماقبل آن از نظر ارزشی 4 درصد افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، محصولات پتروشیمی رااز دیگر محصولات صادراتی استان دانست و تصریح کرد: سال قبل 14.8 میلیون تن محصولات پتروشیمی استان بوشهر به ارزش 9.9 میلیارد دلار صادر شده از نظر وزنی 7 درصد و ارزشی 39 درصد نسبت به سال 1396 افزایش داشته است.

حسینی محمدی، کالاهای صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی را از دیگر محصولات صادراتی استان بوشهر دانست و افزود: سال قبل، 405 تن محصولات صنعتی، معدنی 4.5 میلیون تن، کشاورزی 163 تن و صنایع دستی 500 کیلوگرم از بنادر استان بوشهر صادر شده است.

وی، با بیان اینکه صادرات سال قبل استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن 24 درصد از نظر ارزشی افزایش دارد خاطر نشان کرد: میعانات گازی، پروپان، بوتان، متانول، پلیمر اتیلن، بوتن و رافیت، کود اوره کشاورزی، بنزن و پارا ازایلین، سیمان و کلینکر، گوگرد و گرانول از جمله صادرات محصولات استان بوشهر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر، چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، تایلند، تایوان و پاکستان را مقصد محصولات صادراتی استان بوشهر دانست و گفت: بیشترین محصول از گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به وزن 1702 تن به ارزش 1.2 میلیارد دلار صادر شده است.

حسینی محمدی با اشاره به صادرات محصولات مختلف در فروردین امسال از گمرکات استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال 2.8 میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شده است.

وی بیان کرد: در این مدت 670 تن میعانات گازی به ارزش 364 میلیون دلار، 1.5 میلیون تن کالاهای پتروشیمی به ارزش 622 میلیون دلار و سایر کالاها و محصولات به وزن 2.7 میلیون تن به ارزش 17 میلیون دلار از بنادر استان بوشهر صادر شده است./تسنیم

saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1saderat gheir nafti 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group