پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس دادگستری استان بوشهر از جذب 150 نفر در دستگاه قضایی استان بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، علی جمادی پیش از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ اساتید بسیجی استان بوشهر، با بیان اینکه رویکرد تحولی در دستگاه‌ قضایی تصویب و به استان‌ها نیز ابلاغ شده و در حال اجرا هست، اظهار داشت: یکی از محوری‌ترین وظایف قوه قضاییه، پیشگیری از وقوع جرم است که البته نیازمند همکاری آحاد جامعه است.
برنامه‌ریزی برای کاهش اطاله دادرسی
رئیس دادگستری استان بوشهر با اعلام اینکه به دنبال کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی در استان هستیم، افزود: اطاله دادرسی باعث بدبینی مردم می‌شود و یکی از گلایه‌هایی که در استان ما نیز وجود دارد این است که بعضی از پرونده‌ها در سیر مراحل رسیدگی به طول می‌انجامد.
وی ادامه داد: در دستگاه قضایی استان با وجود اینکه کمبودهایی در زمینه پرسنلی اعم از قضایی و اداری وجود دارد، با تلاش‌های شبانه‌روزی تقریبا به موازاتی که پرونده ورودی داریم به همان میزان پرونده‌ها در این سیر مختومه می‌شوند. در بعد پرسنل قضایی حدود 50 تا 55 درصد نیروی شاغل و در نیروی اداری کمتر از 50 درصد شاغل نسبت به چارت اداری داریم که این کار را سخت می‌کند.
جذب 150 نیرو در دستگاه قضایی استان بوشهر
جمادی از جذب 150 نیرو در دستگاه قضایی استان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون حدود 40 نفر مشغول شده‌اند و 110 نفر دیگر که مراحل امور استخدامی آنها طی شده است تا پایان سال به مجموعه ما اضافه می‌شوند که تحولی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد می‌کند.
افزایش قضات به 192 نفر
وی جذب قاضی را سخت برشمرد و عنوان کرد: در چندین سال گذشته توانستیم تعداد نیروی قضایی را از 122 نفر در حال حاضر به 192 نفر در استان برسانیم اگرچه خروجی‌هایی هم داشتیم، با این حال نسبت به سطح پایه تعداد قابل توجهی قاضی به مجموعه اضافه کردیم و در تمامی بخش‌هایی که در سطح استان داریم، حداقل دو قاضی مشغول به خدمت هستند.
فراخوان جذب نیروی بومی
رئیس دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: در دو سال گذشته در زمینه جذب پرسنل بومی قضایی فراخوان دادیم و حدود 200 نفر واجد شرایط به قوه قضاییه اعلام شد و الان در مرحله بعد هستند و شاید مصاحبه این داوطلبان در خود استان بوشهر انجام شود و اگر ما بتوانیم حداقل نصف این نیروها را جذب کنیم یک تحول اساسی در دستگاه قضایی استان است و میزان ماندگاری نیروها در استان بالا می‌رود.
وی با بیان اینکه در آینده یکی از نقاط قوت استان همین کاهش فرایند دادرسی‌ها خواهد بود، خاطرنشان کرد: در دوران تحولی فقط بحث کمی را نداریم بلکه کیفیت آراء به عنوان یکی از مواردی است که هم در ارزیابی‌های استان مورد توجه است و هم یکی از سنجش‌های قضات است.
جمادی آموزش ضمن خدمت یکی از اساسی‌ترین و ضروری‌ترین موضوعاتی دانست که در کنار کار قاضی باید وجود داشته باشد، گفت: آموزش‌های ضمن‌خدمت با حضور اساتید کشوری و قضات صاحب‌نام در دیوان عالی کشور در دستور کار قرار دارد تا شعب به صورت تخصصی باشد.
وی با اشاره به اینکه به‌دنبال تناسب جرم و مجازات هستیم، گفت: در دستگاه قضایی استان سعی شده نهادهایی که در قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی تحت عنوان نهادهای ارفاق‌آمیز وجود دارد، مورد توجه قضات باشد.
با جرائم خشن مماشات نمی‌کنیم
رئیس دادگستری استان بوشهر با تأکید در مورد جرائم خشن به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود و کوچکترین مماشاتی نخواهیم کرد، یادآور شد: در ارتباط با مفاسد اقتصادی در استان شعب تخصصی در تمام مراحل رسیدگی داریم و قضاتی را داریم که در این زمینه آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.
رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی
وی با بیان اینکه پرونده‌های مفاسد اقتصادی به‌صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان جرائم را به حداقل رساند و در برخی جرائم لیست و سیاهه نخواهیم داشت. الان شورای پیشگیری از جرم در دادگستری استان فعال است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group