پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرمانده انتظامی استان بوشهر از ۱۴۲ درصد کشفیات در ۶ ماه سالجاری خبرداد.

به گزارش دیارجنوب، فرمانده انتظامی استان بوشهر ضمن عرض خیرمقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس اظهار داشت: رزمندگان و شهدای ما با تمام توان جنگیدند تا امروز عزت و پیروزی را به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کنند.
وی اضافه کرد: با وجود تمام تحریم هایی که دنیا بر علیه ایران اعمال کرد ولی ایستادگی و مقاومت ما دشمن را به زانو درآورد و از لحاظ نظامی و تجهیزات در برابر ما ناتوان هستند.

سردار خلیل واعظی در خصوص روز شمار هفته نیروی انتظامی و خدمات 6 ماهه اول سالجاری به جهت امنیت اظهار داشت: حدود ۳۵ برنامه در سالجاری خواهیم داشت و شعار هفته نیروی انتظامی و پلیس هوشمند، طبق سفارشات و فرمایشات مقام معظم رهبری " امین مردم " نام گذاری شده است.

وی در خصوص برنامه ها بیان داشت: در 11مهرماه غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، 12 مهرماه پیاده روی خانوادگی و همچنین برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه به همراه معاونین و پلیس تخصصی، 13 مهرماه برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروهای مسلح استان و مسئولیت سیاسی و مذهبی در ستاد انتظامی شهرستان ها و مرکز استان، 14 مهرماه روز پلیس،قانون گذاری، مسئولیت پذیری و انظباط اجتماعی با حضور کارشناسان در مدارس و همچنین حضور کارشناسان پلیس آگاهی، کارشناسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در مدارس، در اطراف مدارس طرح پاکسازی محلات با حضور گشت پلیس جهت برقراری امنیت در کنار امیدهای آینده کشورمان، بازدید کارکنان و خانواده هایشان از موزه مردم شناسی بوشهر در طی همین روزها خواهد بود.

وی اضافه کرد: 15 مهر روز پلیس، دانش بنیانی، حرفه گرایی که روز آگاهی نام گذاری شده، جلسه آموزشی در مدارس با همکاری معاونت اجتماعی، جلسه آموزشی توسط پلیس امنیت در مدارس، مانور شهری موتور سیکلت سواران قانون مند، دیدار چهره به چهره مردم و مسئولان انتظامی، نشست مشترک با مدیران موسسات حفاظتی و مراقبتی و دیدار با خانواده های معظم شهدا، 16 مهر روز پلیس، آموزش همگانی، پیشگیری اجتماعی و آرامش عمومی باحضور کارشناسان پلیس فتا در آموزش و پرورش و مدارس با حضور کارشناسان انتظامی معاونت عملکرد مرکز کنترل و فرماندهی، برگزاری نمایش های فضای مجازی، همایش تجلیل از نمونه های گرافیکی در حوزه پلیس راهرو استان، حضور نمادهای عروسکی، حضور مسئولان انتظامی در مساجد و گردهمایی با تشکل های مردمی، ۱۷ مهرماه روز پلیس و مرزبانی استان با حضور کارشناسان در مدارس و فضاهای آموزشی، آموزش مقررات راهنمایی رانندگی به همیاران پلیس در شهرک ترافیک خواهد بود.

سردار واعظی در خصوص امورات انجام گرفته در استان که باعث نخبه شدن فرماندهان انتظامی در سراسر کشور شده اظهار داشت: 8 رتبه برتر پلیس استان در سطح کشور در بین 80 فرماندهی که توسط نیروی انتظامی بررسی شده و کسب رتبه برتر در سطح آماری متعلق به استان ما می باشد که در خصوص آمار جرائم، آمار آسیب های اجتماعی، تشکیل پرونده ها، سطح پرونده ها، جزو استان های برتر شناخته شده ایم.
وی اضافه کرد: کسب رتبه برتر در آموزش، در ارتباط مستقیم با مردم و آموزشهای انجام گرفته، کسب رتبه برتر در حوزه سلامت اداری هم از زبان مردم و هم سیستم اداری انتظامی، افزایش 50 درصدی تقدیر و تشکر های مردم از پلیس استان در 6 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، کاهش 30 درصدی انتقادها از پلیس با توجه به آموزش ها و برگزاری کلاسهای آموزشی، کسب رتبه برتر در کشف سرقت ها، رتبه برتر در مهارت آموزی کارکنان وظیفه و در حوزه عملکرد اطلاع رسانی و اقدامات آگاه سازی، پلیس فتای استان در 2 ماه متوالی رتبه برتر کشور را کسب نموده و در حوزه پاکسازی فضای مجازی در 6 ماهه اول جزو 8 استان برتر کشور انتخاب شده و همچنین مقاله های علمی پژوهشی حوزه سایبر جزو رتبه های برتر بودند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: یکی از موفق ترین معاونین و روسای پلیس تخصصی در استان در بحث آموزش، سرهنگ قاسمی بودند.

سردار واعظی در خصوص خدماتی که در سالجاری انجام گرفته بیان داشت: در حوزه مرکز کنترل و فرماندهی ، از ابتدای سال تا کنون، بیش از ۲۵۳ هزار تماس به 110 انجام گرفته که همکاران ما پاسخگو بوده اند، در بحث مراجعات مردم به کلانتری ها، پاسگاه ها، بخشهای انتظامی که جزو پیشگیری مجموعه پلیس بوده و توسط فرماندهان انتظامی شهرستان ها هدایت می شود و تعداد پرونده های متشکله قضایی که در مورد مسائل مختلف مردم می باشد که بیش از ۳۷ هزار مورد گزارش شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: در بحث اجرای احکام، ابلاغ اوراق و دستورات قضایی بیش از ۸۸ هزار مورد انجام شده،
تعدادی خدمات انتظامی_قضایی مثل کفالت بیمه ای، گواهی ها که نزدیک به 5000 مورد گزارش شده که در مجموع بیش از 131 هزار امور توسط همکاران ما انجام گرفته است‌.

سردار واعظی گفت: در حوزه پلیس امنیت و صدور گذرنامه بیش از 74 هزار صدور داشته ایم و نسبت به سال گذشته شاهد رشد و افزایش مناسبی بوده ایم.

وی اضافه کرد: در بحث اماکن که همان خدمات رسانی به مردم است بیش از ۶ هزار مورد انجام شده و تقریبا در حوزه پلیس راه یا پلیس امنیت بیش از 80 هزار فقره صدور گواهی نامه و صدور صلاحیت های قراردادی ویژه برای مسافرت های مردم و یا مسئولان صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: در حوزه پلیس آگاهی 181 هزار و 199 مورد گواهی صدور سوء پیشینه برای شهروندان و در حوزه راهنمایی رانندگی 24هزار گواهی نامه پایه یکم، پایه دوم و سوم و موتور سیکلت و ویژه صادر شده است.
وی اضافه کرد 16هزار و 586 مورد خودرو و موتور سیکلت در حوزه شماره گذاری، تعویض پلاک اختصاص دارد و در حوزه پلیس راه ، دفترچه های مسافرکش های بین شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی هزار و 89 موردتوجه ساعت زنی ویژه ناوگان مسافر بری صادر شده است.

واعظی بیان داشت:ارائه خدمات شخروندان در حوزه نظام وظیفه اعزام بیش از دو هزار مورد،بیش از ۵ هزار تماس با سامانه ۱۹۷ در ۶ ما سال جاری، در حوزه معاونت اجتماعی، آموزش مشارکت عمومی در حوزه مشاوره و مددکاری بیش از هزار پرونده بررسی و منجر به سازش و بیش از 2 هزار مورد مشاوره رایگان به شهروندان در زمینه های مختلف انجام گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش حدود ۱۷ هزار نفر در بحث پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر،دستیابی به کشف 100 درصدی جرائم خشن یا جرائم جنایی، رشد و افزایش 5 درصدی در کشف این جرائم نسبت به نوبت مشابه سال گذشته، کاهش 54 درصدی وقوع سرقت های مسلحانه و کاهش 13 درصدی سرقت های به عنف، دستیابی به نسبت کشف وقوع در سرقت های به عنف 104 درصد، دستیابی به نسبت کشف وقوع در استان 89 درصد، شناسایی و دستگیری 94 نفر در خصوص خرید اموال مسروقه که تعداد سارقین که دستگیر شدند 12 درصد نسبت به نوبت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: شناسایی و انهدام تعداد 64باند سرقت در سطح استان، کشف تعداد 72 فقره انواع جرائم اقتصادی با ارزش 158 هزار میلیارد و 827 میلیون تومان، رشد و افزایش 24 درصدی در کشف محموله های سنگین قاچاق، رشد و افزایش 61 درصدی در ارزش کل تشکیلات قاچاق کالا،829 میلیارد تومان در قاچاق کالا ارزش کشفیات و رشد و افزایش 380 درصدی کشف سوخت قاچاق انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در طی ۶ ماه سالجاری 142 درصد کشفیات و افزایش 47 درصدی از کشف محموله های قاچاق با ارزش 800 میلیون تومان که با اقدامات پلیس استان کشف شده است.

سردار واعظی در پایان گفت: در روزهای آینده شاهد این خواهیم بود که پلیس گمرک در کادر استان ابتدا در بوشهر سپس در دیلم و گناوه مستقر شود.

 

nashast entezami 1nashast entezami 1nashast entezami 1nashast entezami 1nashast entezami 1nashast entezami 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group