جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کاهش آب ورودی از چشمه ساسان کازرون به استان بوشهر در پارسال که آب مورد نیاز برخی از شهرهای شهرستان دشتستان را تامین می کند در کنار فرسودگی شبکه داخلی باعث برخی مشکلات برای شهروندان شد و استاندار بوشهر با همکاری وزارت نیرو اصلاح و نوسازی شبکه های داخلی را در قالب استان های معین پیگیری کرد که تاکنون 10کیلومتر از شبکه آبرسانی برازجان مرکز این شهرستان نوسازی شده است.

به گزارش دیارجنوب عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در بازدید از ایستگاه پمپاژ آب میدان میوه و تره بار برازجان بر ضرورت نظارت و بازرسی دقیق از این پروژه تاکید کرد.

وی گفت: پروژه ایستگاه پمپاژ میدان میوه و تره بار برازجان با ظرفیت آب دهی ۲۷ هزار متر مکعب در روز آب مورد نیاز شهر برازجان را تأمین می‌کند.

گراوند یادآورشد: برای اجرا این پروژه تاکنون ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه از پروژه نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی برازجان که با همکاری چند استان معین کشور در حال اجرا است بازدید کرد.

استاندار بوشهر اظهارداشت: برای اجرا این پروژه تاکنون ۱۰ کیلومتر خط انتقال کار شده و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرا این پروژه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پروژه نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی برازجان بیش از ۵۰ درصد جمعیت برازجان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

گراوند گفت: برای اجرا این پروژه ۲۰ کیلومتر لوله گذاری جدید با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی افزود: همچنین برای جلوگیری و کاهش هدر رفت آب در شبکه‌های داخلی شهرستان دشتستان ۶۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

استاندار بوشهر در بازدید از خط انتقال چاه‌های آب برازجان گفت: طول خط انتقال این پروژه ۵.۵ کیلومتر است که تاکنون بیش از سه کیلومتر آن با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار اجرا است.

وی یادآور شد: برای اتمام این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مقرر شده تا ابتدا شهریور ماه امسال تکمیل شود.

گراوند بیان کرد: انتظار می‌رود با تکمیل این پروژه آب مورد نیاز مخزن شهر برازجان به سهولت و بدون نیاز به اقدام خاصی تأمین شود.

استاندار بوشهر گفت: یکی از مشکلات عمده شهر برازجان تأمین آب است که با اجرا طرح‌های مختلف در صدد رفع این مشکل هستیم.

گراوند در ادامه از پروژه بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان بازدید کرد.

وی گفت: این پروژه در آبان سال ۹۶ آغاز شده که بخاطر تأخیر در پرداخت اعتبار به پیمانکار با تأخیر مواجه شده است.

گراوند افزود: اکنون برای فعال سازی پروژه باید ۹۷ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار پروژه پرداخت شود.

وی یادآور شد: امسال برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که ۱۵ میلیارد آن از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان و مابقی از اعتبارات وزارت بهداشت است.

گراوند ادامه داد: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های اولویت دار سفر ریاست جمهوری به استان بوده که انتظار می‌رود در موعد مقرر اجرایی شود.

استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با حفر چاه و احداث آبشیرین کن‌ها مشکل آبرسانی شهرستان دشتستان به صورت اساسی و برای همیشه برطرف شود.

وی بیان کرد: کارهای خوبی در بخش اصلاح، انتقال و تامین آب در برازجان در حال انجام است که با اجرای آنها در هر شرایط آب و هوایی و بارشی دیگر نگرانی در خصوص تامین آب این شهر نخواهیم داشت.

گراوند ادامه داد: براساس توافق‌های انجام شده تا پایان سال جاری پروژه آبشیرین کن آبپخش ، دالکی و سعدآباد بهره برداری و قریب ۱۵ هزار مترمکعب آب آنها به شبکه تزریق می‌شود.

گراوند افزود: با حفر ۱۱ حلقه چاه در برازجان، اصلاح شبکه‌ها و احداث آبشیرین کن‌ها نقش مهمی در برطرف کردن مشکل آب شهرستان دشتستان دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group