جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

این کارآفرین اهل آب پخش با حضور در دفتر دیارجنوب توضیحاتی در خصوص طرح تولیدی پوشاک و دیگر طرحهای خود ارائه داد.

به گزارش دیارجنوب با دعوت از این کارآفرین در دفتر پایگاه خبری خلاصه ای از فعالیتها و مشکلاتش در مورد اجرای طرح های اشتغال زا را ارائه نمود.

دیارجنوب: لطفا خودتان را معرفی کنید و در خصوص طرح های خود توضیحاتی ارائه کنید؟
امینه شمسی هستم۳۱ ساله متولد شهر آب پخش حدودا ۳ طرح شغل را اشتغال زایی کردم از سال ۹۴ تولیدی پوشاک،سال ۹۶ کارگاه صنایع دستی حصیر بافی و سال ۹۷ که در پایان اسفندماه افتتاح گردید اقامتگاه بوم گردی در روستای چم درواهی از توابع شهرستان آب پخش بود.
من کار تولیدی پوشاک را در دیماه ۹۴ با سرمایه ۵۰۰ هزارتومان با دو نیروی کار شروع کردم ولی در حال حاضر ۱۵ الی ۱۶ چرخ خیاطی و ۱۵ نفر به طور مستقیم و۱۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال دارند.
خیلی از شغل ها به صورت مشاغل خانگی است و بانوان در خانه دوخت می کنند و به کارگاه تحویل می دهند.
در حوزه پوشاک،کار مدیریت و بازاریابی را خودم به شخصه انجام می دهم و ارسال برای تهران ،اصفهان، مشهد ،شیراز، تبریز و بوشهر دارم.
برای سفارش در استان بوشهر بصورت عمده جدیدا شهرداریِ استان سفارش کار داده اند.
در شاخه صنایع دستی که شامل حصیر بافی است حدود ۵۷ نفر بصورت مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

دیارجنوب: آیا نهادی و ارگانی شما را مورد حمایت قرار داده است؟
تنها نگرانی من اینست که در منطقه خودمان هیچگونه حمایت و استقبالی نمی شویم در حالی که از استانهای دیگر مشتری های ثابت و زیادی داریم.
در حوزه پوشاک در پنج زمینه فعالیت داریم که شامل ورزشی، بیمارستانی،ارگانی،مدارس،مزون و کارگاهی میشود.
گاها بدحسابی بعضی ارگانها باعث بیکاری چندین نفر از پرسنل ما شده مثلا یکی از ارگانهایی که با بدحسابی کرده یکی از بیمارستانهای برازجان است که مجبور شدیم ادامه همکاری را قطع کنیم و همین کار باعث شد حدود ۷۰ نفر از بانوان روستای بنه عباس کارشان متوقف و بیکار شوند.
در هنگام بازگشایی مدارس،دوخت فرم دانش آموزان را برعهده داریم.
دربقیه ی فصول سال نیز کارهای ورزشی،سازمانی، ارگانی و همکاری با فروشگاه هایی از قبیل مانتو و تونیکهای زنانه، لباسهای بچه گانه و پیراهنهای مردانه مشغول به فعالیت هستیم.

دیارجنوب: از مشکلات تولید بگویید؟
برای تولید، گلایه نه تنها من بلکه خیلی از تولید کنندگان این است که ما عسلویه را داریم که این همه فاز و پتروشیمی دارد ولی متاسفانه برنده ی اکثر مناقصات استانهای دیگر میباشند.
حدود دوسال پیش در جلسه ی که در فرمانداری برازجان جهت ملاقات حضوری با استاندار محترم استان برگزار شده بود،یکی از مشکلاتی که من عنوان کردم و جناب استاندار به هئیت همراه فرمودند که بنده را حمایت کنند این بود که من بعنوان کارآفرینی برای زنان بدسرپرست و بی سرپرست و حتی خانواده های بهبود یافته جهت بازار فروش محصولات این بانوان واقعا نیاز به دفتر کار مرکزی فروش در مرکز استان دارم ولی متاسفانه بعد از آن جلسه به خود استانداری، شهرداری و حتی سازمان میراث فرهنگی جهت انجام این کار اقدام کردم اما همگی میگویند ما چنین فضایی نداریم که برای حمایت به شما لحاظ کنیم.

دیارجنوب: در مورد اقامتگاه بومگردی توضیحاتی بدهید؟
اقامتگاه بوم گردی ما حدودا طی ۴۵ روز ساخته شده است.از ۱۳ بهمن ماه ۹۷ شروع و در تاریخ ۲۸ اسفند افتتاح شد در مراسم افتتاحیه از استانداری بوشهر و فرمانداری دشتستان و شورای اسلامی و بخشداری دشتستان دعوت بعمل آمد و مراسم بسیارخوبی برگزارشد.

دیارجنوب: در پایان چه توصیه ای به جوانان در زمینه کارآفرینی دارید؟
توصیه ای که در زمینه کارآفرینی به جوانان دارم این است که واقع بین باشند و هیچ چشم‌ داشتی به کمک مسئولین نداشته باشند و فکر رفتن به عسلویه و پتروشیمی و شرکت گاز را از خود دور کنند.
واقعا با کمترین سرمایه می توانند کاری راه اندازی کنند ولی نیاز به سختی کشیدن دارد و باید در این راه صبور بود و اینکه توقع نداشته باشند که در شش ماه اول درآمدی داشته باشند و بعد از آن همگی بستگی به این دارد که چه زحمات و سختی هایی را تحمل کرده اید تا بتوانید موفقیتی که می خواستید را کسب کنید وگرنه کار کردن در این شرایط اقتصادی نیز،سخت و محال نیست.

karafarin shams 1karafarin shams 1karafarin shams 1karafarin shams 1karafarin shams 1karafarin shams 1

karafarin shamsi 7karafarin shamsi 7karafarin shamsi 7karafarin shamsi 7karafarin shamsi 7

karafarin shamsi 7

استان بوشهر

Template Design:Dima Group