پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: مراقبت‌های درمانی کودک آسیب‌دیده در کارواش با بهبودی وی به پایان رسید.

به گزارش دیارجنوب، عاطفه اسفندیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بهبودی این کودک هشت ساله مراحل ترخیص وی از بیمارستان صورت گرفت و این کودک به سازمان بهزیستی انتقال یافت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به خدمات ارائه‌شده به این کودک گفت: از بدو ورود این کودک آسیب‌دیده هم‌زمان با ارائه خدمات تخصصی پزشکی، واحد مددکاری بیمارستان نیز خدمات حمایتی را برای وی آغاز کرد.

ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌های تخصصی به کودک آسیب‌دیده

مددکار اجتماعی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: هم‌زمان با انتقال این کودک هماهنگی‌های لازم با اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی بوشهر نیز صورت گرفت و خدمات تخصصی مشاوره‌ای و مددکاری به وی ارائه شد.

سیمین بهزادی با اشاره به اینکه در تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری هرگونه بدرفتاری فیزیکی یا عاطفی، سوءاستفاده جنسی، غفلت یا رفتار همراه با بی‌توجهی یا استثمار تجاری یا انواع استثمار که منجر به آسیب واقعی یا احتمالی به‌سلامت، بقاء، رشد یا کرامت کودک شود را شامل می‌شود، افزود: بدون هیچ تردیدی وضعیت این کودک هشت ساله با تعریف سازمان بهداشت جهانی از مفهوم کودک‌آزاری مطابقت داشت.

بهزادی عنوان داشت: کودک بلافاصله پس از ویزیت متخصص کودکان در بخش کودکان تحت مراقبت‌های ویژه پرستاری و پزشکی قرار گرفت، در این فاصله توسط متخصصین عفونی، جراحی، ارتوپدی، پوست ویزیت و اقدامات درمانی لازم انجام شد.

مددکار مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: واحد مددکاری بیمارستان در تمام مدت بستری بیمار را ویزیت نموده و پرسنل واحد مددکاری این مرکز از ابتدا تاکنون در زمینه تأمین مایحتاج مورد لزوم و مشاوره روزانه با کودک همراه بودند.

گفتنی است، کودک آسیب‌دیده در کارواش که توسط اورژانس اجتماعی به مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس منتقل‌شده بود پس گذراندن دوره درمانی یک‌ماهه با بهبودی کامل از مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارسی بوشهر ترخیص و به سازمان بهزیستی انتقال یافت./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group