چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

بوشهر- ایرنا- بر اساس اعلام مراجع رسمی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران می‌تواند ۶۰ درصد آسیب‌های ناشی از تصادف را کاهش دهد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دشتی روز چهارشنبه در همایش موتورسوران قانون‌مند شهر خورموج گفت: هدف از برگزاری این همایش فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر از کلاه ایمنی توسط موتورسوران در ترددهای درون شهری و بین شهری است.
سرهنگ جهانبحش صیادی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از ترددهای درون شهری با موتورسیکلت انجام می‌شود، برگزاری اینگونه همایش ها باعث فرهنگ‌ سازی و آگاهی بخشی به موتورسواران برای کاهش تصادف و تلفات درون ‌شهری خواهد شد.
وی افزود: امروزه شایع‌ ترین تخلف موتورسواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی است که هر ساله افزایش تلفات وآسیب های اجتماعی ناشی از آن را در پی دارد.
صیادی تاکید کرد: موتورسیکلت با وقوع کوچکترین سانحه‌ای واژگون شده و بر اثر ورود ضربه به سر موتورسواران، دچار مرگ مغزی، معلولیت جسمی و قطعی نخاع و در نهایت مرگ آنان می‌شود.
در این همایش برای ارتقای فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی، از طرف پلیس راهور شهرستان دشتی به تمامی شرکت‌کنندگان و موتورسواران قانون‌مند کلاه ایمنی به صورت رایگان اهدا شد.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group