جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

یک مقام ارشد کنیایی اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور روز سه شنبه در جریان یک عملیات، سه مرد را به ظن برنامه ریزی جهت حمله مسلحانه در شهر بندری " مومباسا"، به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "پائول لتینگ" مدیر تحقیقات جنایی پلیس در شهر مومباسا در یک نشست خبری عنوان کرد: در جریان یورش نیروهای پلیس به خانه ای واقع در "ماجنگو ماپیا" واقع در حومه این شهر ساحلی علاوه بر سه مرد یاد شده، هفت مظنون دیگر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا این مقام پلیس عنوان کرد: افراد یاد شده از این خانه که در آن مقادیر زیادی سلاح گرم و سرد و نیز یونیفورم های نظامی و پلیس کشف شد، به عنوان یک مخفیگاه برای برنامه ریزی جهت حملات مسلحانه وسایر فعالیت های مجرمانه استفاده می کردند.

این مقام در همین حال به این نکته اشاره نکرد که مظنونین با گروه تروریستی الشباب مربوط بوده اند یا نه.

رویترز همچنین به نقل از منابع امنیتی کنیا گزارش داد که افراد کشته شده در فهرست افراد مظنون به فعالیت های تروریستی بوده اند.

این عملیات در حالی در آستانه جشن های روز استقلال کنیا صورت می گیرد که پلیس این کشور اواخر ماه گذشته میلادی، درخصوص برنامه ریزی گروه تروریستی الشباب برای حمله به اهدافی چون کلیساها، دانشگاه ها، بیمارستانها و مدارس در شهر بندری مومباسا هشدار داده بود.

گروه تروریستی الشباب وابسته به القاعده که با دولت سومالی در جنگ است، بارها مناطقی را در کنیا به ویژه شهرهای نایروبی پایتخت و مومباسا دومین شهر بزرگ این کشور را مورد حمله قرار داده است.

این گروه اعلام کرده که حملات مذکور تلافی جویانه هستند و تا زمانی که نظامیان کنیایی به عنوان جزیی از نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا در سومالی حضور دارند، این حملات ادامه خواهد داشت.

نیروهای کنیایی در سال 2011 میلادی در قالب نیروهای حافظ صلح و برای حمایت از دولت مرکزی موگادیشو، در خاک سومالی مستقر شده اند.

حمله به مرکز خرید "وست گیت مال" شهر نایروبی در سال 2013 میلادی که منجر به کشته شدن دستکم 67 نفر شد و قتل عام یکصد و 48 نفر در دانشگاه گاریسا در آوریل 2015 از جمله حملات گروه تروریستی الشباب در کنیا به شمار می رود.

جنبش جوانان مجاهدین معروف به الشباب یک گروه اسلامگرای سومالیایی است که از سال 2012 بخشی از شبکه القاعده شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group