شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت نرخ بیکاری استان بوشهر 10/5 درصد کاهش و میزان اعتبارات استان بوشهر 16 درصد در سال جاری رشد داشته است.

به گزارش دیارجنوب روز چهارشنبه یکم خرداد اولین نشست خبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در سال 98 برگزار شد.
مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات گفت: این اولین نشست خبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در سالجاری است.
دشتی اضافه کرد: این نشست در خصوص ارائه گزارش و تشریح بودجه و اعتبارات و همچنین مصوبات سفر رییس جمهور به استان بوشهر در سالجاری است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در این نشست اظهارداشت: در سال گذشته از 2430 میلیارد تومان درآمد مصوب استان،2120 میلیارد تومان محقق شد.

nashast bodje 1


وی در خصوص تخصیص اعتبارات نفت بیان داشت: اگر ۹٪ نفت محقق شود درآمد خوبی به دهیاری ها و شهرداری استان تخصیص می یابد که در توسعه روستاها و شهرها نقش خوبی خواهد داشت.
عوض پور با اشاره به رشد 16 درصدی اعتبارات سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ابرازداشت: اعتبارات سال ۹۸ تا کنون ۹۰۰ میلیارد تومان است و در اعتبارات عمرانی حدود ۱۶٪ نسبت به سال گذشته رشد اعتبارات داشته ایم.
وی در ادامه تصریح کرد: استان بوشهر در سالجاری رتبه اول میزان رشد اعتبارات عمرانی استان بوشهر را در کشورکسب کرد.
رضا عوض پور رشد اعتبارات هزینه ای استان را 19/6 درصد عنوان کرد و گفت: اعتبارات هزینه ای در سال گذشته ۲۴۳ میلیارد تومان بود که امسال با 19/6 درصد رشد به ۲۹۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
وی در خصوص افزایش اعتبارات کشور در سالجاری اذعان داشت: میانگین اعتبارات هزینه ای کشور ۱۸٪ در سال جاری رشد پیدا کرده است.

nashast bodje 1


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در مورد طرح های استانی-ملی و پروژه ها بیان داشت: طرح های ملی-استانی با ۱۶ طرح واعتبار بالغ بر۱۰۲ میلیارد تومان در استان بوشهر در سالجاری است.
وی در خصوص پروژه های موجود در استان در سالجاری گفت: حدود ۷۲۰ پروژه نیمه تمام با هزینه ای بالغ بر۱۲۰۰ میلیارد تومان و۶۶۸ پروژه تکمیل شده با مطالبه پیمانکار با اعتباری بالغ ۲۰۵ میلیارد استان بوشهر وجود دارند.
وی در خصوص تسریع در پروژه ها در ادامه ابرازداشت: با توجه به تاکید استاندار مبنی بر عدم افزودن پروژ جدید در استان بدلیل مشکلات اقتصادی و تحریم در این راستا باید تلاش کنیم دوره ساخت پروژه های موجود در استان را بدلیل فشار مضاعف به پیمانکار در نوسانات قیمت کوتاه کرده تا مشکلات استان نیز کمتر شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در تشریح نرخ بیکاری استان گفت: وضعیت نرخ بیکاری در استان از سال ۸۰ تا کنون از ۹٪ به بالا بوده است.

nashast bodje 1


وی اضافه کرد: در سال های ۸۱ -۹۲ و۹۳ نرخ بیکاری ۹٪ و در سال ۸۹ نرخ بیکاری 13/3 درصد طبق مرکز آمار ایران بوده است.
وی در ادامه بیان داشت: نرخ بیکاری در استان در سال ۹۷ نرخ بیکاری ۱۱٪ بوده و تا کنون نرخ بیکاری به ۱۰/۵ درصد رسیده است.
رضا عوض پور در خصوص بحث فوق العاده مناطق عملیاتی گفت: امسال قرارداد نیروهای رسمی و پیمانی به مناطق فوق العاده عملیاتی در سه منطقه بوشهر-گناوه و دیلم زده شد و مجوز نیروهای قراردادی نیز گرفته شد.
وی در خصوص هزینه برای رفع مشکل کم آبی در استان عنوان کرد: از همه منابع اعتبارات حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب در نظر گرفته شد که برای تکمیل سدها - نوسازی شبکه ها، آبرسانی واحداث مخازن در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به بارندگی اخیر سد کوثر فقط همان میزان آب تخصیص یافته به استان را در سال در نظر میگیرد و با توجه به فرسودگی های شبکه در سیستم توزیع متاسفانه ۴۰٪ آب آشامیدنی استان هدر می رود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در خصوص ساخت واحد های مسکن محرومین گفت: سال گذشته در سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان بوشهر تامین اعتبار برای ساخت 1000 واحدمسکونی محرومان با اعتبار 80 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که 20 میلیاردتومان آن سال گذشته تخصیص یافت و 20 میلیاردتومان آن امسال تخصیص خواهد یافت.
وی در ادامه تاکید کرد: با این بودجه در هفته دولت 300 تا400 واحد مسکونی در سفر معاون رییس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

nashast bodje 1


رضا عوض پور با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون مترمکعب روان آب در استان بوشهر به دریا میریزد گفت: برای مدیریت این روان آب ها و جلوگیری از فرسایش خاک همه تلاشمان را برای تکمیل سدها بکار برده ایم که با تکمیل آنها 90درصد این روان آب ها مدیریت میشود و بقیه آن هم از طریق سدهای آبخیزداری مدیریت خواهد شد.
وی مشکلات اقتصادی را مهمترین دلیل در تاخیر اجرای پروژه های استان عنوان کرد و بیان داشت: لت تاخیر در اجرای پروژه های استان بوشهر از جمله سد دالکی کمبود اعتبارات و افزایش قیمت مصالح بوده که پیمانکاران را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر در تشریح اعتبارات تخصیص یافته در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت :مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور با ۶۰ طرح ۱۹۳ پروژه ۲۵۳ میلیارد تومان است.
وی میزان اعتبارات پروژه های شهرستانهای استان بوشهر را اینگونه تشریح کرد گفت:

                           شهرستان      تعداد      پروژه اعتبار(میلیارد تومان)
بوشهر           ۲۴             ۱۲۷
تنگستان        ۲۱              ۱۴۱
جم              ۱۵               ۱۰۴
دشتستان     ۲۲             ۶۸۳
دشتی          ۲۲              ۱۴۱
         دیر             ۱۵               ۱۰۲       
دیلم           ۱۶               ۸۵
عسلویه       ۹                 ۹۲
        کنگان        ۱۹               ۱۸۴      
گناوه         ۱۵               ۱۳۴

پروژه های موجود در سطح استان ۱۲  تا با اعتبار بالغ بر ۲۶۲ میلیارد تومان است.

(( گزارش تصویری نشست خبری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ))

nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1nashast bodje 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group