سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

استاندار بوشهر در نشست خبری در هفته دولت گفت: روند بیکاری در استان به صورت کاهشی بوده و عمر پروژه های استان نیز پائین آمده است.

 به گزارش دیارجنوب، استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به یاد و خاطره شهیدان هفته دولت اظهار داشت: رسانه نقش ویژه ای را در سالم سازی محیط اداری و پاسخگو بودن ادارات و بیان نقطه ضعف و قوت ها دارد.
وی در ادامه اضافه کرد: انتقادات را پذیرا هستم چرا که نقد شدن و انتقاد پذیری راهی برای ادامه دادن مسیر توسعه است.
وی در خصوص شاخص های مدیران برتر ابراز داشت: انتصاب بانوان و جوانان و تعامل با رسانه ها از شاخص های مدیران برتر اجرایی است که در سالجاری تعامل مدیران با مرکز را از دیگر شاخص های مدیران تعریف کرده است.

عبدالکریم گراوند در خصوص حمایت از تیم های فوتبال لیگ برتری استان بوشهر گفت: خودمان را موظف به حمایت از این تیم ها می دانیم و پیگیر حل مشکلات تیم ها بخصوص پارس جنوبی هستیم.
وی در ادامه بیان داشت: مجوزهای گرفته شده برای صنایع دولتی با محدودیت های قانونی روبرو است.
وی تاکید کرد: حمایت هایمان از تیم شاهین را ادامه می دهیم و امیدواریم اسپانسری برای تیم شاهین محیا گردد تا مشکل مشکل برطرف شود.

گراوند در ادامه در خصوص گرانی بلیط هواپیما در هفته های اخیر بیان داشت: مشکل عمده گرانی بلیط هواپیما در هفته های اخیر بدلیل جابجایی حجاج بوده ه هواپیماهای کشور برای جابجایی حجاج رفته بودند و به همین خاطر با کمبود هواپیما مواجه شده و همین امر باعث گرانی بلیط هواپیما شد.

وی در خصوص برخورد با خودروهای شوتی بیان داشت: بحثی در خصوص آئین نامه مربوط به کالاهای همراه با ملوان وجود دارد که در آن کالاهای وارد شده از بنادر بر اساس همین آئین نامه تعریف شده است که برگ سبز برای کالاهایشان صادر شود.
وی تاکید کرد: چون درحال حاضر برگ سبزی صادر نمی شود باید به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود که در این خصوص برخورد جدی داشته باشند ولی بعضی برخوردها هم ناشی از فضایی است که در کشور ایجاد شده است.

استاندار بوشهر در خصوص معرفی فرماندار دشتستان گفت: گزینه فرمانداری دشتستان را معرفی کرده ایم و درحال حاضر در سیکل کارهای اداری است.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد خروجی دوم شهر بوشهر گفت: ۱۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است که این پروژه اکنون در حال اجرا می باشد.

استاندار بوشهر در خصوص وضعیت اشتغال استان اظهار داشت: در سال ۹۶ درصد بیکاری ۱۱/۲ درصد، در سال ۹۷، ۱۰/۵ درصد و در سه ماهه بهار سال ۹۷، ۱۰/۹ درصد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸(سه ماهه بهار سال ۹۸) ۹/۲ درصد کاهش یافته است.

گراوند در خصوص ظرفیت های بالای استان گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی است و اشاره کرد که در حوزه گلخانه ۱۰۳ هکتار طرح اجرا شده که در سالجاری طرح های بیشتری اجرا خواهد شد.

استاندار بوشهر در خصوص پروژه های در دست اجرا بیان داشت: عمر پروژه های استان پائین آمده و تلاشمان این است که پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.


عبدالکریم گراوند در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب در خصوص وضعیت راه های شهرستان دشتستان گفت: جاده تنگستان به دشتستان بخشی از جاده آمده است و قریب ۲۰ کیلومتر آن هم قرار بر این شد که با تهیه مواد اولیه از جمله قیر و... تکمیل شود.
وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص راه در حوزه دشتستان، اولویت با جاده کنارتخته است که در سفرهای ایمنی استان تاثیر دارد و همچنین جاده تنگ ارم و بوشکان در حال اجرا می باشد و بدلیل سخت بودن مسیر، سعی بر این داریم که نقاط حادثه خیز آن را برطرف سازیم تا شاهد تصادفات در این منطقه نباشیم.

گراوند در خصوص برخورد با خانه های ویلایی غیرمجاز گفت: بعضی از خانه های ویلایی در استان مجوز دارند ولی انشعاب های غیرمجاز گرفته اند که انشعابات بر این خانه های ویلایی قطع و با آن ها برخورد خواهد شد.

neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1neshast khabari ostandar 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group