جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

کارگاه عکس امپرسیونیسم با تدریس استاد "ناصر گلی" در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی استان بوشهر روز یکشنبه در آیین اختتامیه این کارگاه افزود: انجمن عکاسی خورموج یکی از انجمن های فعال و برتر استان بوشهر است که عکاسان آن موفقیت های بسیار خوبی در استان و کشور داشته اند.

حمید زارعی افزود: برگزاری این کارگاه عکاسی با حضور استاد ناصر گلی یکی از استادان برتر کشور باعث بهبود و توسعه هنر عکاسی و کشف و معرفی استعداد جوان عکاسی در شهرستان دشتی خواهد شد.

عکاس مطرح و ملی کشور گفت: امپرسیونیست ها همانند رمانتیست های پیش از خود نه تنها به حکایتگری و توصیف منفعالانه عالم خارج بسنده نمی کردند بلکه عالم خارج و واقعیت را از منظر و نگاه هنرمند و دریافت او از عالم واقع ترسیم می کردند.

ناصر گلی افزود: امپرسیونیسم مکتبی با برنامه و اصولی معین و فقط یک سبک نبود بلکه یک رویکرد نوین به هنر و زندگی بود.

وی ادامه داد: سبک امپرسیونیسم در قرن نوزدهم آغاز حرکتی به سوی سوبژکتیویسم بود که هر چه به سوی جلوتر پیش می رویم به سوی هنر انتزاعی پیش می رود و از عالم عینیت فاصله می گیرد.

گلی اضافه کرد: امپرسیونیست ها در انتظار لحظه های نابی بودند تا بتوانند مناظر را در نور خاصی به تصویر کشند و استفاده از نور در آثار آنان امری تفکیک تاپذیر است.

وی بیان کرد: امروزه اصطلاح امپرسیونیسم در عکاسی نه فقط در زبان منتقدان و خواستاران هنر رواج کامل یافته است بلکه در معنای وسیعتر عکس هایی خاص با رنگ های تابناک را به ذهن ها متبادر می کند.

گلی گفت: هدف اولیه عکاسی امپرسیونیستی نشان دادن اثر نور بر موضوع در حین عکاسی است و یک تکنیک قابل تعریف نیست بلکه یک راه دیدن است.

وی افزود: عکاسی انتزاعی و امپرسیونیستی همه چیز را به تخیل واگذار می کند و به عکاس کمک می کند تا بر بافت ها، اشکال، رنگ ها و نور تمرکز کافی داشته باشد.

گلی از استقبال بسیار خوب نوجوانان و جوانان عکاس خورموج که نشان از استعداد های بسیار خوبی عکاسی در این شهرستان دارد، قدردانی کرد.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group