جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امام جمعه برازجان از اقدامات و کارشکني برخي مسئولين براي اشتغال جوانان استان در مجموعه پارس جنوبي انتقاد شديدي کرد.

به گزارش ديارجنوب حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه برازجان اظهار داشت: نماز جمعه از جمله مراسم عبادي و سياسي هفتگي بسيار مهم و موثر پس از انقلاب اسلامي در سطح کشور است.
وي بيان کرد: نماز جمعه از ديدگاه قرآن کريم و سنت اهميت والايي دارد و در عين حال که هزينه مالي براي نظام و دولت ندارد و رديف بودجه برايش تعريف نشده، ليکن ده ها برابر تمامي مراکز فرهنگي و تبليغاتي که بودجه هاي ميلياردي دارند موثرتر است.
وي تصريح کرد: نماز جمعه تاثيرات و کارکردهايي در رشد و توسعه جامعه خواهد داشت و هر هفته ميليون ها نفر از مردم مومن با انگيزه اعتقادي در اين همايش معنوي شرکت مي کنند و بهره هاي لازم را از آن مي گيرند و همچنين بصورت هفتگي تمامي اخبار ،حوادث و اتفاقات کشور و جهان اسلام با تحليل از طريق تريبون هاي نماز جمعه به مردم منعکس مي شوند.

امام جمعه برازجان با اشاره به اثرات و کارکردهاي نماز جمعه در رشد و توسعه جامعه اضافه کرد: دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي، حمايت از مديران و مسئولان خدوم نظام، تبيين موانع و هشدار ها و توصيه هاي ولي امر مسلمين و انتقاد سازنده از مديران مختلف از جمله اين موارد است.
حجت الاسلام مصلح ضمن عرض تبريک هفته مهارت ملي وآموزش هاي فني و حرفه اي، جوانان را به فراگيري آموزش هاي فني فراخواند و همچنين به مديران پارس جنوبي در خصوص بکارگيري جوانان استان متذکر شد.
وي در خصوص اينکه بعضي از مسئولين براي نيروهاي شهرستان هاي شمالي و مرکزي استان در بکارگيري جوانان در پارس جنوبي مانع تراشي مي کنند را يک اقدام خودسرانه دانست و گفت که هيچ مبناي قانوني و منطقي وجود ندارد.

حجت الاسلام مصلح تصريح کرد: پارس جنوبي متعلق به کل استان و جوانان آن است، اينکه جوانان ما تلاش کنند، درس بخوانند و آموزش هاي فني و حرفه اي ببينند و مدرک بگيرند و بعد براي اشتغال آن ها کار شکني هيچ توجيهي ندارد. چرا نمايندگان ما سکوت کرده اند؟ چرا از اشتغال جوانان در پارس جنوبي حمايت نمي کنند؟

امام جمعه برازجان در پايان خطبه ها ضمن آرزوي قبولي حجي مقبول براي حجاج بيت الله الحرام، همگي را توصيه به برپايي سفره هاي ساده وليمه پس از بازگشت از سفر حج تمتع نمود و اينکه بجاي برپايي سفره هاي تجملاتي در ياري رساندن به نيازمندان کوشا باشيم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group