جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

پیمایش مسیر بام بلند به برد قدیم - شهرستان دشتستان توسط کوهنوردان باشگاه شاهین دژ برازجان انجام گرفت.

به گزارش دیارجنوب، در راستای اجرای تقویم شش ماهه دوم سال ۹۸ و به مناسبت روز مربی، باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان در تاریخ ۱۰ آبان ماه سال جاری موفق به پیمایش مسیر بام بلند به برد قدیم در شهرستان دشتستان شدند.

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1

معرفی محل اجرای برنامه :
مسیر پیمایش این برنامه از جنب امامزاده ابراهیم واقع در روستای نینیزک آغاز و پس از پشت سر گذاشتن ارتفاعات بام بلند و گذشتن از دره موجود در مسیر که به دره حشرو معروف است، به دو سنگ بسیار بزرگ که در زمانهای بسیار پیشتر احتمالا بر اثر رانش زمین در مسیر دره قرار گرفته و آبی از زیر آن جاریست و به برد قدیم معروف است میرسیم. موقعیت جغرافیایی این محل N29° 11' 54 و E51°22' 27 می باشد.

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1

گزارش برنامه :
طبق هماهنگی های قبلی اعضای باشگاه و مهمانان این برنامه ساعت ۵:۰۰ صبح روز جمعه مورخه ۹۸/۰۸/۱۰ روبروی درب استادیوم ورزشی تختی برازجان حضور بهم رسانده و با خودروهای سواری مسیر ۱۵ کیلومتری برازجان تا روستای نینیزک و امامزاده ابراهیم را پیموده، ۲۰ دقیقه بعد به ابتدای محل پیمایش رسیدند.

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1
پس از آماده شدن تیم، ساعت ۵:۳۰ حرکت در یک ستون منظم آغاز شد.
با گذشت یک ساعت و نیم از کوهپیمایی و پشت سر گذاشتن ارتفاعات بام بلند، تیم جهت استراحت و صرف صبحانه در کنار آب انبار موجود در مسیر توقف نموده و پس از تجدید قوا مجددا حرکت آغاز شد.

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1

نفرات شرکت کننده در برنامه با گذشتن از مسیر دره ای و نیز در بعضی نقاط دست به سنگ شدن، حدود ساعت ۱۰:۰۰ جهت استراحت در زیر سایه سنگ های بزرگ و به هم چسبیده(معروف به برد قدیم) و در کنار آب موجود در کنار این سنگ ها اُتراق نمودند. پس از استراحتی نسبتاً طولانی، صرف ناهار و گرفتن عکس های یادگاری، ساعت ۱۳:۳۰ مسیر برگشت با همان نظم اولیه در پیش گرفته شد و حدود ساعت ۱۸:۰۰ تیم به امامزاده ابراهیم رسیده و برنامه ای به یاد ماندنی را با صحت و سلامت کلیه افراد به پایان رساندند.

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1

نفرات شرکت کننده در برنامه :
مختار هادی نژاد(سرپرست باشگاه)، بهرام کمالیان(سرپرست برنامه)، رضا ملکمی(راهنما)، امین کمالی(عقب دار)، مهدی حیدری(عکاس)، محمد محبی، سینا سعادتمند، وحید حسینی، رضا هادی نژاد، رضااصلانی، زهرا تیباش، فرزانه هادی نژاد، طاهره سعدآبادی، شوکت عالی حسینی، زهرا دانشیان، طاهره حاجی احمدی، فاطمه شهریاری، مریم نوذری، علی جمالی

kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1kohnavardi peymayeshe barde ghadim 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group