پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

زائرین هنگام سفر اربعین باید به جای پوشیدن لباس‌های حجیم چند لایه لباس نازک بپوشند تا بتوانند لباس خود را کم و زیاد کنند.

چند سالی است که مردم ایران در ماه صفر خود را برای پیاده‌روی و زیارت امام حسین (ع) در اربعین آماده می‌کنند. پوشش مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در این سفر معنوی به آن توجه کرد. با توجه به طول مسیر، زائران حسینی باید هوای سرد شب را هم در نظر بگیرند، پس همراه داشتن لباس گرم نباید مورد غفلت قرار بگیرد. در این سفر بهتر است زائران به جای پوشیدن لباس‌های حجیم و کلفت، چند لایه لباس نازک بپوشند تا بتوانند در حین پیاده‌روی لباس‌های خود را کم و زیاد کنند. همچنین زائران باید همراه خود لباس زیر نخی نیز داشته باشند.

همراه داشتن کوله سنگین برای چند روز متوالی توان جسمی زائران را به شدت کاهش خواهد داد و زائران نباید از کوله‌هایی استفاده کنند که هنگام پر شدن بیشتر از ۲۵ درصد از وزن بدن هر فرد را داشته باشد. همچنین زائران هنگام چینش وسایل خود در کوله پشتی باید وسایل سبک را در ابتدا و انتهای کوله، و وسایل سنگین‌تر خود را در وسط کوله پشتی و نزدیک به ستون فقرات قرار دهند تا فشار کمتری به کمر آن‌ها وارد شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group